سمینار روش های جایابی مولدهای تولید پراکنده
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی برق- قدرت
عنوان:
روش های جایابی مولدهای تولید پراکنده

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

استفاده از مولد های تولیدپراکنده در شبکه های توزیع با توجه به مزایای این مولد ها در حال افزایش است با وجود مزایای فراوان مولدهای DG یکی از مزایایی که عمداتاً در جایابی و استفاده از این مولدها مورد تأکید است کاهش تلفات شبکه های توزیع و انتقال می باشد.

استفاده از این مولدها بدون مطالعات جایابی و مطالعه شبکه توزیع وانتقال علاوه براینکه باعث کاهش تلفات شبکه نمی شود ممکن است تلفات را نیز در شبکه افزایش دهد و سایر شاخص های مهم شبکه از جمله قابلی تاطمینان و سطح ولتاژ در شبکه توزیع را مختل کرده و هارمونیک های ولتاژ را در شبکه افزایش دهد.
در این سمینار انواع روش های جایابی و مطالعه شبکه توزیع جهت جایابی مولدهای تولیدپراکنده مورد بررسی قرار گرفته است.

مقدمه

تولید پراکنده شده یا توزیع شده (DG) سیستم قدرت را در سطح شبکه توزیع وانتقال به خصوص شبکه توزیع تحت تاثیر اثرات حظور خود در شبکه قرار می دهد.

این سمینار تلفات سیستم انتقال و توزیع را بر اساس محل قرار گرفتن مول دهای تولیدپراکنده در شبکه مورد بررسی قرار م یدهد. شبیه سازی ها نشان می دهد که همانگونه که جایابی صحیح مولدهای تولیدپراکنده باعث کاهش تلفات در شبکه م یشود قرار دادن این مولدها بدون مطالعه و بررسی در محل نامناسب باعث افزایش تلفات در شبکه م یشود. همچنین جایابی مناسب مولدهای تولیدپراکنده در شبکه باعث آزادسازی ضرفیت انتقال خطوط و کاهش تنش و فشار بر تجهیزات انتقال میگردد. ضمناً صرفه جویی در هزینه ها با به تعویق انداختن و یا رفع نیاز به گسترش شبکه قدرت در سایه استفاده از مولدهای تولیدپراکنده امکان پذیر می باشد.

فصل اول:

مروری بر سابقه موضوع و مزایای مولدهای تولیدپراکنده

1-1- مقدمه

تولید پراکنده عموماً عبارت است از تولید برق در محل مصرف اما گاهاً به تکنولوژی هایی گفته می شود که از منابع تجدیدپذیر برای تولید برق استفاده م یکنند. آنچه عموماً مورد قبول است، این است که این مولدها صرف نظر از نحوه تولید توان مولدهای تولیدپراکنده، حجم این مولدها نسبتاً کوچک بوده و ظرفیت آنها معمولاً کمتر از 300MW می باشد و مستقیماً به شبکه توزیع وصل می شوند. بالا رفتن هزینه های انتقال و توزیع، به مولدهای تولیدپراکنده این امکان را میدهد که برق تولیدی خود را به قیمتی ارزانتر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. بخصوص در سیستم های تجدید ساختار شده تولیدپراکنده می تواند در مناطقی که دارای LMP2 بالاتری هستند توجیه اقتصادی داشته باشد. علاوه بر این تولید پراکنده امکان استفاده از منابع پاک برای تولید برق را می دهد.

1-2- تولید پراکنده (DG)

تعاریفی که برای تولیدپراکنده ارائه شده است تا حدودی متفاوت است. IEEE، تولید برق توسط وسایلی که به اندازه کافی از نیروگاه های مرکزی کوچکتر باشند و قادر به نسب در محل مصرف هستند را به عنوان تولیدپراکنده تعریف کرده است. IEA، واحدهای تولید کننده توان در محل مصرف یا در داخل شبکه توزیع که توان را به طور مستقیم به شبکه توزیع محلی تزریق می کنند را DG معرفی میکند، اما CIGRE، شرط غیر قابل دیسپچ شدن را برای این مولدها ذکر کرده است.

اتصال مولدهای DG به شبکه توزیع علی رغم مزایای که برای شبکه دارد اما اتصال آنها به شبکه باعث ایجاد هارمونیک در شبکه و کاهش امپدانس اتصال کوتاه می شود. ضمناً اگر در هنگام خاموشی مولد DG متصل به شبکه به صورت جزیره ای کار کند می تواند برای تعمیرکاران شبکه خطرناک باشد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: