پایان نامه شبیه سازی بخش رادیوئی سیستم انتقال بی سیم برد کوتاه / استاندارد BLUETOOTH
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.SC” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – مخابرات
عنوان :
شبیه سازی بخش رادیوئی سیستم انتقال بی سیم برد کوتاه / استاندارد BLUETOOTH

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

روند صعودی تولید تجهیزات مبتنی بر استاندارد Bluetooth در سالهای اخیر، این تکنیک را بعنوان یک تکنیک کارآمد در طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی تبدیل نموده است. بدون تردید بخش رادیویی یک سیستم ارتباطی جزء ضروری و اجتناب ناپذیر آن است. در این مقاله طراحی و شبیه سازی فرستنده / گیرنده با توان خروجی 1، 2/5، 100 میلی وات مبتنی بر استاندارد Bluetooth ارائه می گردد.

مقدمه:
جذابیت های خاص ارتباطات بدون سیم و مزایای حاصل از آن شرکتهای مطرح دنیا را بر آن داشت تا در اواخر قرن بیستم میلادی ضمن تشکیل گروه کاری موسوم به BSIG استانداردی را تحت عنوان Bluetooth تدوین نمایند که در آن ضوابط و شرائط انتقال داده در برد کوتاه تعریف و در محدوده فرکانسی ISM تبیین شده است .افزایش تمایل سایر شرکتهای مرتبط برای عضویت در گروه BSIG از یک سو و روند صعودی تولید تجهیزات مبتنی بر این استاندارد، Bluetooth  را در فرصت زمانی بسیار کوتاه بعنوان یک تکنیک کارآمد در طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی تبدیل نمود.این موفقیت چشمگیر انگیزه کارشناسان و اساتید صنعت الکترونیک و مخابرات را بیش از پیش برای تحقیق ، تفحص و بکارگیری این تکنیک افزایش داد که متخصصین کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبودند.از آنجا که یکی از بخشهای ضروری و اجتناب ناپذیر یک سیستم ارتباطی ، بخش رادیوئی (RF) آن می باشد ،طراحی و شبیه سازی فرستنده / گیرنده مبتنی بر استاندارد Bluetooth در این پایان انجام پذیرفته است.

در فصل های مختلف گزارش تقدیم شده در ابتدا فناوری Bluetooth و استاندارد بخش RF معرفی و تشریح می شود. پس از آن در فصل دیگر چند مدار مجتمع مشابه مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد.سپس مدار پیشنهادی تشریح و ضمن معرفی اجزاء آن، نتایج شبیه سازی گزارش می شود.

فصل اول: کلیات

1-1- هدف

هدف از انجام این پروژه،شبیه سازی بخش رادیوئی سیستم انتقال بی سیم برد کوتاه مبتنی براستاندارد زمی باشد.

2-1- پیشینه تحقیق

با توجه به زمان انجام پروژه و تازگی موضوع در سطح دانشگاه های کشور،پروژه های تحقیقاتی در این زمینه تعریف و انجام نپذیرفته بود. ولیکن با توجه به جذابیت های این فناوری جدید در بازارهای مختلف از جمله ایران و توجه شرکت های مخابراتی – تحقیقاتی به این پدیده،موضوع پایان نامه به عنوان یک موضوع جدید تعریف و تصویب گردید.

3-1- روش کار و تحقیق

در فصل دوم تحت عنوان “آشنائی با فناوری Bluetooth و استاندارد بخش RF آن” به بررسی جامع اطلاعات و شرائط تعیین شده در استاندارد تعیین شده می پردازیم . اهم مطالبی که در این فصل خواهند آمد عبارتند از : معرفی Bluetooth، باندهای فرکانسی  B.T، مدولاسیون و محافظت در برابر خطا ، مشخصات فرستنده و گیرنده ، مکانیزم های مختلف انتقال ، پروتکل ها و پروفیل ها و فناوریهای رقیب B.T. سپس در فصل سوم ، سعی گردیده با الگو برداری از چند مدار مجتمع موجود،ایده ای در خصوص فرستنده / گیرنده سیستم انتقال داده در برد کوتاه حاصل گردد که بدین منظور به معرفی و تشریح سه مدار مجتمع ساخته شده توسط شرکتهای Atmel، OKI، Ericsson خواهیم پرداخت.

پس از آشنائی با چند مدار مجمتمع ساخته شده و اشراف بر بلوک دیاگرام آنها،در فصل چهارم فرستنده / گیرنده مورد نظر طراحی و نتایج شبیه سازی که توسط نرم افزار senerade حاصل شده ، ارائه می گردند . لازم است توان خروجی فرستنده برای 1mV، 2/5mV و 100mV تنظیم گردد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: