پایان نامه یافتن رابطه ی بین جو سازمانی مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر با میزان اعتماد موجود در معلم
نوشته شده توسط : admin

– ۶ تعریف اصطلاحات پژوهش :

 

         جو سازمانی : جو سازمانی به ادراک عمومی کارکنان از محیط عمومی مدرسه ، سازمان رسمی ، غیر رسمی ، شخصیت همکاران و رهبری سازمانی اشاره می کند . ( هوی و میکسل ، ۱۳۸۷ ، ص ۲۵۰ )

        تعریف عملیاتی جو سازمانی : در این پژوهش منظور از جو سازمانی میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

 

        اعتماد در محیط کار : دانش یا عقیده ای است که اعتماد شونده انگیزه یا محرکی دارد برای انجام عملی که متعهد به انجام آن است. اعتماد کلید اصلی برای روابط بین شخصی یا بین فردی در زمینه های مختلف است . ( نیک خوی ، برهانی ، ۱۳۸۷ )

        تعریف عملیاتی اعتماد : در این پژوهش منظور از اعتماد میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات پرسش نامه سنجش میزان اعتماد ( سوالات ۲۳ تا ۲۹ )  داده اند .

 

        رفتار صمیمانه : منعکس کننده ی یک شبکه قوی و به هم پیوسته ی حمایت اجتماعی است ، معلمان همدیگر را خوب شناخته ، دوستان شخصی یکدیگر بوده ، به طور مرتب با هم ارتباط اجتماعی داشته و از همدیگر به طور قوی حمایت می کنند. ( هوی و میکسل ، ۱۳۸۷ ، ص ۲۵۵ ) .

تعریف عملیاتی رفتار صمیمانه : در این پژوهش منظور از رفتار صمیمانه میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات ۱ تا ۴  پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

 

        رفتار حمایتی : توجه اساسی به معلمان را منعکس می کند ، مدیر از پیشنهاد های معلمان استقبال کرده و به آنها گوش می دهد ، از معلمان مرتبا صادقانه قدر دانی شده و انتقاد نیز به صورت سازنده برگذار می شود . ( هوی و میکسل ، ۱۳۸۷ ، ص ۲۵۵ )

        تعریف عملیاتی رفتار حمایتی  : در این پژوهش منظور از رفتار حمایتی  میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات ۵ تا ۹  پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

 

        رفتار حرفه ای : عبارت است از مراقبت دقیق از خود برای داشتن رفتار متواضعانه و صادقانه و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان و همکاران همراه با رعایت انتظارات قانونی

        تعریف عملیاتی رفتار حرفه ای : در این پژوهش منظور از رفتار حرفه ای  میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات ۱۰ تا ۱۲ پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

 

       رفتار دستوری : کنترل خشک ، از نزدیک و ثابت معلمان را از سوی مدیران نشان می دهد .

       تعریف عملیاتی رفتار دستوری : در این پژوهش منظور از رفتار دستوری  میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات ۱۳ تا ۱۶  پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

 

       رفتار محدود کننده : بیانگر میزان موجودیت وظایف ساده و آسان و بدون دردسر زیاد برای معلمان می باشد .

        تعریف عملیاتی رفتار محدود کننده : در این پژوهش منظور از رفتار محدود کننده   میزان نمراتی است که معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر در پاسخ به سوالات ۱۷ تا ۲۲  پرسش نامه جو سازمانی داده اند .

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: