پایان نامه ارائه یک مدل برای طراحی سیستم‌هایی با قابلیت کاربری و اعتماد ب
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی

 پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد

رشته مهندسی فناوری اطلاعات – گرایش تجارت الکترونیک

عنوان:

ارائه یک مدل برای طراحی سیستم‌هایی با قابلیت کاربری و اعتماد بالا

استاد راهنما:

آقای دکتر آقایی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

چکیده:

سیستم‌هایی با قابلیت کاربری بالا، کاربران را قادر می‌سازند تا سیستم جدید را به راحتی یاد بگیرند و به کاربرند. مزایای استفاده از اینگونه سیستم‌ها موجب افزایش بهره­وری و کارایی و کاهش هزینه آموزش، یادگیری و پشتیبانی از سیستم می‌شود. از طرفی شیوه طراحی و تکنیک‌های استفاده شده در طراحی، اثر عمده‌ای در افزایش میزان اعتماد کاربران دارد. گر­چه دانش مربوط به فاکتورهای انسانی و ارگونومی در مورد چگونگی طراحی رویه­های این‌گونه سیستم­ها مهم است، ولی هنوز طراحی این سیستم‌ها به درستی انجام نمی‌شود. به کار گیری طراحی مناسب، سیستمی با قابلیت کاربرد بالا تولید می­کند و ریسک شکست سیستم را کاهش می­دهد. در سال‌های اخیر، تحقیقات زیادی در زمینه طراحی سیستم‌های با قابلیت کاربری بالا و طراحی سیستم‌های قابل اعتماد، به صورت جداگانه انجام شده‌است. اما کارهای کم رنگی در زمینه ترکیب این دو ویژگی انجام شده‌است. هدف از این تحقیق، بررسی چگونگی استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف در زمینه طراحی سیستم‌های با قابلیت کاربری و اعتماد بالا، می‌باشد. در مدلی که ارائه خواهد شد، ویژگی‌های قابلیت کاربری، قابلیت اعتماد و نیازمندی‌های کاربران، در نظر گرفته خواهد شد و استفاده کنندگان را برای در نظر گرفتن فاکتورهای مؤثر و روابط میان آنها، در جهت ترکیب و یکپارچه سازی پروسه مهندسی نیازمندی‌ها، قابلیت اعتماد و قابلیت کاربری راهنمایی خواهد کرد.

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

امروزه استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و نرم افزاری، اهمیت زیادی در شرکت‌ها و سازمانهای مختلف دارد به گونه‌ای که بدون استفاده از این سیستم‌ها، بازده کاری بسیارکاهش می یابد.

بنابراین با توجه به اهمیت استفاده و میزان کاربرد نرم افزارهای کاربری، لزوم استفاده از سیستم‌های قابل کاربرد و قابل اعتماد بیش از پیش احساس می‌شود. تا با ارائه‌ اینگونه سیستم‌ها، هم کاربران به راحتی با سیستم‌ها ارتباط برقرار کنند و روال‌های سازمانی، علی الخصوص روال‌های امنیتی طراحی شده را اجرا کنند و هم قابلیت اعتماد سازمان به سیستم تأمین شود.

در این فصل به اهمیت ارائه مدلی جامع برای طراحی سیستم‌های قابل کاربرد و قابل اعتماد پرداخته خواهد شد سپس موارد مرتبط نظیر پرسش و هدف تحقیق، متدولوژی تحقیق و نتایج مورد انتظار تحقیق شرح داده خواهند شد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: