پایان نامه تفاوت حافظه کاری کودکان با لکنت و کودکان عادی
نوشته شده توسط : admin

۴-۱-۶-۱- بازداری پاسخ

به اعتقاد بارکلی (۱۹۹۷) بازداری پاسخ، فرایندی عصب – روانشناختی است که به کودکان کمک می کند تا پاسخ درنگیده بدهند.

۵-۱-۶-۱- سازماندهی و برنامه ریزی

سازماندهی و برنامه ریزی، توانایی تدوین نقشه راه برای رسیدن به هدف یا تکمیل تکلیف است (علیزاده، ۱۳۸۵). همچنین، لزاکو[۱] همکاران (۲۰۰۴) برنامه ریزی و سازماندهی را به عنوان«توانایی شناسایی و سازمان دادن مراحل و عناصر مورد نیاز برای انجام یک قصد یا رسیدن به یک هدف» تعریف می نمایند.

۶-۱-۶-۱- کودکان عادی

کودک عادی کودکی است که اختلال یا ناتوانی خاصی در او گزارش نشده است.

۲-۶-۱- تعریف عملیاتی

۱-۲-۶-۱- کودکان با لکنت

در این پژوهش، منظور از کودکان دارای لکنت، آزمودنی هایی هستند که به مرکز گفتار درمانی و آموزش و پرورش و مراکز خصوصی …. مراجعه نموده و به صورت روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.

۲-۲-۶-۱- حافظه کاری

منظور از حافظه کاری در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از خرده آزمون حافظه عددی معکوس وکسلر به دست آورده اند.

۳-۲-۶-۱- بازداری پاسخ

منظور از بازداری پاسخ در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از خرده آزمون تنظیم تصاویر وکسلر به دست آورده اند.

۴-۲-۶-۱- سازماندهی و برنامه ریزی

منظور از سازماندهی و برنامه ریزی در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از آزمون آندره ری به دست آورده اند.

[۱]– Lezak

 

 متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: