نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها

 

۱-۱-۱-               عوامل مؤثر در توفیق دانش

  • فرهنگ دانش محور
  • زیربنای سازمانی و فنی
  • حمایت مدیریت ارشد
  • پیوند ارزشمند صنعت و اقتصاد
  • جزئی از فرایند گرایی
  • وضوح نگرش و بیان
  • ابزارهای انگیزشی مهم
  • سطوحی از ساختار دانش
  • راه های چندگانه انتقال دانش(بلیغی،۱۳۸۸،ص۱۰۲).

 

۱-۱-۲-               هویت،دانش،اعتماد و روابط اجتماعی

اهمیت اعتماد در این بافت های اجتماعی به همراه پیچیدگی مفهوم اعتماد توضیح بیشتری را در این مورد می طلبد.تحلیل هایی که در مورد مسئله اعتماد صورت گرفته نشان می دهد که از نظر تئوریکی کاملاً پیچیده بوده و جنبه های گوناگونی دارد بنابراین،یکی از روش های اصلی تسهیل گسترش فرایند های دانش در بافت های کاری بین اجتماع، عمل بهبود اعتماد بر پایه درک متقابل و روابط اجتماعی قوی تر است(سیف الهی و داوری،۱۳۸۸،ص۱۳۴-۱۳۵).

 

۱-۱-۳-            تقسیم بندی دانش سازمان

گراف[۱] اظهار می دارد که با توجه به ویژگی های دانش سازمانی می توان آن را به دو بخش تفکیک کرد:

نخست،نوع بسیار عمومی دانش که «دانش ضمنی» یا«پنهان» نامیده می شود و دومی دانشی است که به صورت مستند درآمده و به آن «دانش صریح» یا«آشکار»گفته می شود.دانش ضمنی دانشی است که بر مبنای دانش شخصی و بر پایه تجربیات فردی شکل گرفته است و شامل عوامل ناملموس نظیر باورهای شخصی،دیدگاه ها و ارزش ها می شود.فرآیند انتقال دانش ضمنی به دیگران،بسیار پر دردسر است.ولی دانش صریح عبارت است از دانش ضمنی که در فرآیندی پردازشی،مستند شده و به صورت واضح در قالب زبان رسمی بیان می شود و به راحتی بین افراد به اشتراک گذاشته می شود(graff.2003,p3).

چوی و لی[۲] بیان می کنند که دانش آشکار به راحتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد،اما دانش ضمنی، در روحیه،روان و درک انسان ها نهفته است.از این رو تجزیه و تحلیل و طبقه بندی آن دشواری های خاص خود را دارد(choi,lee,2003).با توجه به نقش هر یک از این دو نوع دانش،عده ای از این منظر روش های به کارگیری مدیریت دانش در سازمان را به چهار دسته پویا،انسان محور،نظام محور و منفعل تقسیم کرده اند.در این دسته بندی،سطح دانش آشکار ،به درجه نشان گذاری و نگهداری اطلاعات مورد نیاز یک فرد بستگی دارد و همان حال سطح دانش ضمنی به سطح تقسیم دانش،از طریق نحوه رابطه  میان افراد بستگی دارد(افرازه،۱۳۸۴،ص۴۰).هدف اصلی از بکار گیری مدیریت دانش در سازمان تبدیل دانش ضمنی کارکنان به منزله منبعی مهم در تصمیم گیری و کوشش در مسیر دسترسی به دانش مدون،به منظور دستیابی به اهداف سازمانی و سپس ،دانشی که صریح یا آشکار نامیده می شود(حقیقی،۱۳۸۹،ص۳۳).نکته بسیار مهم در به وجود آمدن دانش بر مبنای اطلاعات این است که نخست باید اطلاعات مورد ادراک قرار بگیرد تا بتوان در ساختار دانش از آن استفاده کرد(Graff,2003,p3).

[۱]-Graff

[۲]-Choi and Lee

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱-۱-اهداف تحقیق

هدف کلی: بررسی تأثیر استفاده از اینترنت در بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکت ها.

اهداف جزئی:

  1. بررسی رابطه بین اجزای بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد تجارت الکترونیک.
  2. بررسی تاثیر مدیریت دانش(KM ) بر بازاریابی اینترنتی.
  3. بررسی تأثیر مدیریت روابط با مشتری(CRM) بر بازاریابی اینترنتی.
  4. بررسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بر بازاریابی اینترنتی.

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی، روش یا فرآیند تحقیقی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:

 

آموزش به معنی عامل اصطلاحاً دادن اطلاعات و توسعه تواناییها موجود است که در توانایی های فرد موثر واقع می شود. آموزش پرسنل فرآیندی است که طی آن کارکنان و یا گروه های تشکیل دهنده سازمان که مسئولیتهایی را قبول نموده اند و یا در آینده قبول خواهند کرد بتوانند وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند و این فرایند افقی است که اطلاعات و تواناییهای کاری آنها را توسعه می بخشد .

آموزش سازمانی به مفهوم بالابردن کیفیت تواناییهای موجود یا به دیگر سخن آموزش افرادی است که دارای اطلاعات مرتبط هستند ولی به علت نداشتن تجارب کاری نمی توانند این اطلاعات را در سازمان عملی نمایند که می باید از طریق آموزش، اطلاعات و دانش پرسنل را در راستای پویش سازمانی هدفمند کرده و آموزش های لازم سازمانی را هماهنگ نمود .

از دیدگاه کلان، آموزش قدرت خلاقیت جامعه و بازدهی کاری را افزایش می دهد. تعلیم و تربیت در تحقق رشد و توسعه و الزامات کیفی فاکتورهای پرورش و افزایش تواناییهای هر فرد موثر واقع می شود. ارباب علم و سیاست غالبا آموزش را موتور محرکه رشد و توسعه تلقی می نمایند.

آدم اسمیت در کتاب ” ثروت ملل ” آورده  است که وجود مصرف شده در جهت آموزش و پرورش به استفاده بهینه از عوامل تولید کمک می کند.

آموزش در خدمت اهداف مختلف سازمان می باشد. در سازمان ها، هدف نهایی بدست آوردن سود می باشد . جهت افزایش سود تشکیلات، لازم است در تمام قستمتها با قیمت تمام شده نازل بهترین و بیشترین سود را بدست آورد. در جوار این هدف اساسی اهداف دیگری که در آموزش انتظار آن می رود عبارتند از اهداف اقتصادی ، اهداف اجتماعی و انفرادی می باشد. هدف اساسی و اقتصادی آموزش افزایش تولید و افزایش بازدهی می باشد. این هدف اساسی اقتصادی بطور مناسب زیر مجموعه اهداف اقتصادی به شرح زیر را نیز دارا می باشد:۱- اطلاعات مورد لزوم کاری کارکنان ، توانایی و موقعیت سازمان را تامین می کند. ۲- در سازمان ها کنترل و نظارت کمتر می گردد. ۳- تصادفات کار به حداقل می رسد و اعتماد کاری افزرو تر می شود. ۴- نسبت خطاها کاهش می یابد و در این ارتباط هزینه هایی همچون هزینه تعمیر و نگهداری کمتر می شود. ۵- از هدر رفتن ملزومات و مواد جلوگیری به عمل می آید. ۶- پرسنل با نوآوری و توسعه هماهنگ می گردد و در این راستا قیمت تمام شده نیروی کاری که در فرایند تولید وجود دارد کمتر می شود .

آموزش علاوه بر فاکتور های توسعه ای از قبیل فرهنگ عمومی اطلاعات تکلیفی و عملی و فیزیکی و یا ذهنی و غیره وابستگی پرسنل به سازمان و یکپارچگی تشکیلات را نیز فراهم آورده و گذشته از آن یک سری فاکتورهای اجتماعی را که با سازمان همکاری فشرده دارند بر ردیف خود اضافه می نماید. از طرفی می توان اذعان نمود که آموزش را به صورت کلید ارتباط مطلوب انسانی است. اگر اهداف فردی و اجتماعی آموزش را به صورت جداگانه و روشن بررسی نماییم ، نتایج زیر حاصل می شود: ۱- انگیزه دار کردن کارکنان ۲- توسعه اعتماد واطمینان کارکنان ۳- افزایش تواناییها و اطلاعات کارکنان ۴- فراهم نمودن مسیر توسعه پرسنل ۵- هماهنگی و همکاری نزدیک در بین کارکنان ۶- گشایش راه های موفقیت و در نتیجه ارضای کارکنان از مسئولیت محوله ۷- ترکیب اهداف فرد با اهداف سازمان

بنابراین به طور کل می توان

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 1028
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق:

تحقیق حاضر از دو جنبه دارای نوآوری است. ابتدا از جنبه جامعه آماری. چرا که بر اساس اطلاعات موجود در سازمان شهرک های صنعتی استان خوزستان تا کنون تحقیقی در خصوص تاثیرآموزش های سازمانی بر بهره وری منابع انسانی در این شرکت انجام نگرفته است. از طرفی دیگر این تحقیق از جنبه روش شناسی نیز دارای نوآوری است. چرا که در این تحقیق قصد داریم بر اساس مدل مفهومی تحقیق، یک مدل علّی تدوین و با استفاده از روش پیشرفته آماری مدل یابی معادلات ساختاری (Structural Equations Modeling) یا همانSEMبا استفاده از نرم افزارLISRELیاAMOSبه تحلیل روابط بین مولفه های مدل آموزش های سازمانی بپردازیم. درSEMروابط بین عوامل یا مولفه ها بصورت یک مدل مسیر و یکپارچه تحلیل می شوند نه به صورت جداگانه و جزیره مانند. این روش ها از روش های آماری پیشرفته است که در سالهای اخیر در حوزه جامعه شناسی، علوم رفتاری و علوم مدیریتی کاربرد فراوان داشته اند.

 

۱-۴ اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی):

 

هدف آرمانی:بهبودبهره‌ورینیرویانسانیاز طریق اثربخش کردن آموزش های سازمانی

هدف کلی: شناسایی میزان اثربخشی آموزش های سازمانی و بررسی نقش آن ها در بهره وری نیروی انسانی

اهداف ویژه:

–  بررسی میزان اثربخشی دوره های آموزش سازمانی از لحاظ کمیت، کیفیت، محتوی و نوع دوره ها

– بررسیمیزان تاثیر دوره های آموزشیﺑـﺮبهره وریﻛﺎرکنان از طریق یک مدل علّی

– بررسی ﺗﺄﺛﻴﺮدوره های آموزشی بر عوامل میانی شامل (تناسب مهارت کارکنان با وظایف شغلی، استفاده بهینه از امکانات موجود سازمان تناسب انتظارات مدیران با مهارت های کارکنان، ایجاد رضایت کارکنان نسبت به مدیران، افزایش ارتباطات سازمانی و تناسب برنامه ریزی های سازمانی با توانایی های کارکنان»

– بررسی تاثیر آموزشهای آموزشیﺑـﺮبهره وریﻛﺎرکنان با در نظر گرفتن عوامل میانی از طریق یک مدل علّی

–  بررسی ﺗﺄﺛﻴﺮآموزش های سازمانیبر ابعاد مختلف بهره وری شامل « بهبود عملکرد، ﺗﻘﻮﻳﺖﻣﻬﺎرﺗﻬﺎیﺷﻐﻠﻲﻛﺎرﻛﻨﺎن، اﻳﺠﺎد آﻣﺎدﮔﻲﻻزمﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم وﻇﺎﻳﻒبه طورﻣﺸﺎرﻛتی و رضایت شغلی»

هدف کاربردی: ارائه راهکارهایی جهت  افزایشبهره‌ورینیرویانسانیاز طریق اثربخش کردن آموزش های سازمانی در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

سؤالات تحقیق:

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

۱-۶ فرضیه‏های تحقیق:

 

  • فرضیه اهم:

میزان اثربخشی آموزش های سازمانیتاثیر مثبت معنی داری بر بهره‌وری کارکنان دارد.

  • فرضیه‌های فرعی: بر اساس مدل مفهومی:

– مولفه های اثربخشی دوره آموزشی (کمیت ،کیفیت ، محتوی، نوع) تاثیر معنی داری بر  بهبود عملکرد (ازابعاد بهره وری) دارد.

– مولفه های اثربخشی دوره آموزشی(کمیت ،کیفیت ، محتوی، نوع) تاثیر معنی داری بر افزایش مهارت شغلی(ازابعاد بهره وری) دارد.

– مولفه های اثربخشی دوره آموزشی(کمیت،کیفیت، محتوی، نوع) تاثیر معنی داری بر  وظایف بطور مشارکتی (ازابعاد بهروری) دارد.

– مولفه های اثربخشی دوره آموزشی (کمیت ،کیفیت ، محتوی، نوع) تاثیر معنی داری بر  رضایت شغلی (ازابعاد بهره وری) دارد.

– مولفه های اثربخشی دوره آموزشی (کمیت ،کیفیت ، محتوی، نوع) تاثیر معنی داری بر  مولفه های میانی (براساس مدل مفهومی) دارد.

– مولفه های میانی مانند «تناسب مهارت کارکنان با وظایف شغلی، استفاده بهینه از امکانات موجود سازمان و …» تاثیر معنی داری بر  ابعاد مختلف بهره وری (براساس مدل مفهومی) دارد.

فرضیه های جانبی: فرضیه های جانبی دیگری ناظر بر تفاوت بین گروه های مختلف موجود در تحقیق بر حسب جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کاری، نوع استخدام و … تدوین خواهند شد که از ذکر آنها در اینجا خوداری شده ولی در گزارش تحقیق، در بخش یافته های جانبی آنها را ذکر و تحلیل خواهیم کرد.

 

۱-۷ تعاریف مفاهیم اساسی پژوهش(نظری و عملیاتی)

۱- سازمان: سازمان یک نهاد اجتماعی است که دارای هدف می باشد و سیستمی است که به سبب داشتن یک ساختار آگاهانه فعالیتهای خاصی را انجام می دهد و دارای مرزهای شناخته شده ای است (ریچارد دفت)

۲- بهره وری: اشاره به میزان کالا و خدمات تولیدی یک سازمان از منابع خود دارد بهره وری عبارت است از سطح خروجی سازمان نسبت به سطح ورودی آن ارزیابی کرد .(مورهد و گریفین)

۳- عملکرد : عبارت است از مجموعه رفتارهای در ارتباط با شغل که افراد از خودشان می دهند .(مورهد و گریفین)

۴- آموزش سازمانی : انتقال دانش ، مهارت و اطلاعات مورد نیاز و متناسب در قالب دوره های کوتاه مدت از سوی سازمان با هدف ارتقاء کیفی

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

۱ مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بیان مختصر پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور پیرامون موضوع تحقیق و نتایج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظری تحقیق):

{ ابراهیمی دهشیری، احمد به راهنمایی علی عطافر و استاد مشاور مهوچهر افشین نیا} در تحقیقی تحت عنوان «بررسی میزان اثر بخشی آموزشهای عمومی سازمانی کارکنان اداره کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان یزد» یافته ها حاکی از آن بود ۱- آموزشهای عمومی سازمانی باعث افزایش اثر بخشی کارکنان شده است. ۲-آموزشهای عمومی سازمانی موجب افزایش دانش عمومی کارکنان نگردیده است ۳- آموزشهای عمومی سازمانی باعث افزایش آشنایی کارکنان  با قوانین و مقررات اداری و شغلی نشده است. ۴-آموزشهای عمومی سازمانی موجب افزایش مهارتهای اداری نگردیده است . ۵- آموزشهای عمومی سازمانی تقویت انگیزش کارکنان شده است.۶- آموزشهای عمومی سازمانی میزان تعهد کارکنان به سازمان را افزایش داده و موجب انجام بهتر کارها شده است. ۷- نظریات کارکنان و مدیران در مورد میزان تاثیر آموزشهای عمومی سازمانی بر عوامل اثر بخشی یکسان می باشد .

در تحقیقی که توسط { عبادی، لطف الله ۱۳۶۹ } تحت عنوان ارزشیابی کارآیی دوره های توجیهی و تکمیلی آموزش ضمن خدمت و مربیان امور تربیتی انجام شده است . محقق دو فرضیه اساس را محک آزمون گرفته است.

فرضیه اول : دوره های مذکور در کارآیی و دانش افزایی مربیان پرورشی نقش موثری ایفا کرده اند .

فرضیه دوم : دوره های مذکور نتوانسته اند در دانش افزایی و کارآیی مربیان موثر واقع شوند .

در تحقیق فوق فرضیه اول مورد تایید قرار گرفت و موارد مثبت آموزشهای مزبور بیش از موارد منفی آن معرفی گردیده است ، ولی در طرح مزبور به این نتیجه رسیده است که اگر گواهینامه پایان دوره حذف گردد  مطلوبتر خواهد بود . به اعتقاد نامبرده اکثر جامه آماری از ضعف سیستم آماری گلایه داشته اند.

در تحقیقی که توسط {آقایان آسیان، امیر هادی و حسینعلی در سال ۸۱ } در زمینه آموزش ضمن خدمت بر کارآیی مدیران و معلمان مدارس راهنمایی شهر تربت جام انجام داده اند نتایج زیر را  بدست آورده اند :

۱-۴  توانایی حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش دانش آموزان در معلمانی که از آموزش های ضمن خدمت برخوردارند تا حد زیادی بیش از معلمانی است که از این نوع آموزشها برخوردار نیستند ، زیرا ۲۳% از پاسخ دهندگان این عبارت گزینه کاملا موافق و ۶۸% گزینه موافق و ۹% گزینه بی نظر را انتخاب کرده اند  هیچکدام گزینه های مخالف را انتخاب نکرده اند .

۲-۴  افت تحصیلی دانش آموزان معلمانی که از آموزش های ضمن خدمت بر خوردارند تا حد بسیار زیادی کمتر از معلمانی است که از این آموزشها برخوردار نیستند زیرا ۲۰% از پاسخ دهندگان این عبارت کزینه کاملا موافق و ۴۳% گزینه موافق و ۱۳% گزینه بی نظر و ۲۴%  گزینه مخالف را گزینش کردهاند و هیچکدام گزینه کاملا مخالف را انتخاب نکرده اند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 1412
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

مبانی نظری پژوهش

برای پیشبرد اهداف تحقیق از نظریه ها، تئوری ها و مبانی نظری زیر استفاده خواهد شد:

۱-  نظریه مدیریت بهره وری فرد و سازمان :  این نظریه بر نقش مدیریت در استفاده از سرمایه های انسانی و مادی موجود در سازمان ، ایجاد و افزایش بهره وری سازمانی تاکید می کند . بر اساس این نظریه مدیران در مجموعه مرکب از تعهد نسبت به ارباب رجوع ، تعهد نسبت به سازمان ، تعهد نسبت به خود ، تعهد نسبت به افراد و گروه کاری وتعهد نسبت به کار فعالیت دارند. لذا مجموعه این تعهدات آنها را ملزم به ایجاد زمینه های مناسب برای بهبود کارایی کارکنان که فراهم نمودن فرصت آموزش و ارتقاء دانش و مهارت از جمله موارد تعهد نسبت به افراد و گروه کاری است. طبق این نظریه یکی از مکانیسم تاثیرگذاری آموزشهای سازمانی بر عملکرد کارکنان تقویت آموزش شغلی است.

۲- نظریه بالندگی سازمانی: این نظریه معتقد به گونه ای از کوشش برنامه ریزی شده برای پدید آمدن نوعی از دگرگونی است که هدف آن یاری دان به اعضای سازمانها است تا بتوانند کارهایی را که موظف به انجام آن هستند بهتر از پیش به انجام برسانند . بدینسان نظریه بالندگی سازمانی برای بهگشت و پیشرفت سازمان طراحی شده است.این نظریه در مرتبه نخست بر جنبه های انسانی و اجتماعی سازمان و به ضرورت اهداف سازمانی که در کوششهای هماهنگ و هدف جوی گروهی از افراد نهفته است ، توجه دارد.  از آنجایی که در این نظریه بالندگی به معنای عمل فراگرد پیامد و حالتی در نظر گرفته می شود که موجب پیش بردن ، روان سازی رشد و متحول کردن فرصتها و ارتقاء کیفی می شود آموزشهای سازمانی به مثابه فرصت و  عامل اساسی در افزایش رشد کیفی و همچنین بالندگی محسوب می شود.

۳- نظریه یادگیری:کاربرد این نظریه درباره کسانی است که در محیط سازمانی فعالیت می کنند و بر فرایند تغییر سازمانی تاکید  می ورزد . این نظریه بر روشهایی تاکید می کند که موجب تقویت رفتار و پیامدهای مثبت رفتار های مناسب در محیط سازمان می شود این نظریه بر روشهایی تاکید می کند که موجب تقویت رفتار کارکنان با یکدیگر و با ارباب رجوع در محیط کار تاکید دارد و از این حیث که آموزش و فراگیری تعامل با سایر کارکنان در محیط سازمان و با ارباب رجوع به عنوان یک رکن اساسی در بهره وری سازمانی مستقیما متاثر از شیوه تشویق و توبیخی مدیران است

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

-۱ شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

 

تحقیق حاضر از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات، یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است، چرا که در این تحقیق بر اساس پرسشنامه محقق ساخته به سنجش ابعاد مختلف تاثیر آموزش های سازمانی بر بهره وری سازمانی خواهیم پرداخت. همچنین از نظر هدف از تحقیق، تحقیق حاضر یک تحقیق کاربردی است.

متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها (اصلاح شده بر اساس نظر داوران پروپوزال: مولفه های آموزش و بهره وری اصلاح شدند)

 

در این تحقیق بر اساس مبانی نظری و مرور مطالعات تجربی پیشین، مدل مفهومی تحقیق به صورت زیر خواهد بود:

بر اساس مدل مفهومی بالا متغیرهای تحقیق شامل مولفه های مرتبط با اثربخشی آموزشی شامل کمیت دوره آموزشی، کیفیت دوره آموزشی، محتوی دوره آموزشی و نوع دوره آموزشی از لحاظ عمومی یا تخصصی بودن است. عوامل واسطه ای[۱] که رابطه بین آموزش های سازمانی و بهره وری سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهند و به عنوان عوامل میانی شناخته می شوند، شامل «تناسب مهارت کارکنان با وظایف شغلی، استفاده بهینه از امکانات موجود سازمان، تناسب انتظارات مدیران با مهارت های کارکنان، ایجاد رضایت کارکنان نسبت به مدیران، افزایش ارتباطات سازمانی و تناسب برنامه ریزی های سازمانی با توانایی های کارکنان» می باشد که هم نقش متغیر مستقل و هم متغیر وابسته را همزمان ایفا می کنند.  مولفه های تشکیل دهنده بهره وری شامل( بهبود عملکرد، ارتقاء مهارت های شغلی و …) می باشد. مستقل یا وابسته بودن متغیرها بر اساس مدل مفهومی به ترتیب تاثیر شامل متغیرهای مستقل(مولفه های آموزش)، متغیرهای میانی (عوامل واسطه ای برای رابطه اثربخشی آموزش و بهره وری) و متغیرهای وابسته ( مولفه های بهره وری) خواهد بود

[۱] Mediator

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان

 

بخش تحلیل های توصیفی

توصیف داده ها، اولین گام بخش فرآیند تحلیل یافته ها در هر تحقیقی است. بخش حاضر به توصیف داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه می پردازد. در این بخش علاوه بر آمار جمعیتی شامل جنسیت، سن، تحصیلات و گروه آموزشی به توصیف وضعیت سوالات و مولفه های تحقیق در نمونه مورد بررسی، پرداخته شده است.

۴-۱-۱: مشخصات زمینه­ای کارکنان

در این بخش، طریقه توزیع آماری نمونه از نظر متغیرهای نظیر جنسیت، تحصیلات، سن، وضعیت تاهل، سابقه کاری و شغل مورد بررسی قرار می گیرد.

توزیع درصد فراوانی جنسیت کارکنان

بر اساس نمودار زیر تقریباً ۵/۲ درصد  کارکنان، زن و ۵/۹۷ درصد مرد هستند. ۱ نفر نیز جنسیت خود را پاسخ نداده است.

تحصیلات کارکنان

همانگونه که مشاهده می شود، افراد مقطع تحصیلی لیسانس ۵/۷۱ درصد و دارای بیشترین فراوانی و دیپلم ۷ درصد و مقطع فوق دیپلم ۷درصد و مقطع تصحیلی فوق لیسانس و بالاتر ۱۳ درصد کل نمونه را تشکیل می دهند. ۳ نفر نیز تحصیلات خود را پاسخ نداده اند

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • میزان بهر ه مندی شهرک های صنعتی خوزستان از آموزشهای سازمانی چقدر بوده است؟
  • آیا کمیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد استاندارد آموزش است ؟
  • آیا کیفیت آموزش هایی که افراد سازمان طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • آیا اثربخشی محتوی آموزش هایی که افراد طی کردند بالاتر از حد متوسط مقیاس است ؟
  • کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان کدام نوع دوره ها را بیشتر گذراندند، عمومی یا تخصصی ؟
  • راهکارهای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی کارکنان شهرک های صنعتی خوزستان کدام اند؟

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر آموزشهای سازمانی بر بهره وری کارکنان شاغل در شهرک های صنعتی استان خوزستان  با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معماری ایرانی

معماری هر کشور و ملتی شناساننده وجه مادی تمدنها و الگویی برای دیگر فرهنگ هاست. کشور ایران، بهشت باستان شناسان است و بیش از ۶۰۰۰ سال تاریخ پیوسته دارد. معماری در کشورهایی که صاحب تاریخ و فرهنگ باستانی هستند، از مهمترین پایه های تمدن دیرینه به شمار می آید. ایران با پیشینه مدنیت چندین هزار ساله خود، دارای راهکارهای معماری است. از نظر مردم علاقه مند به رشته های گوناگون، این هنر حائز اهمیت است. بناهای منحصر به فرد تاریخی، بناهای مذهبی مختلف، تپه های تاریخی تأثیر تمدنهای مختلف در شکل گیری تمدن ایران را نشان می دهند. به عنوان نمونه گفته می شود که در شکل گیری تخت جمشید عناصر تمدن هایی مثل مصر و میان رودان نقش داشته اند. بناهای شهری منحصر به فردی مثل چغازنبیل، سازه های آبی شوشتر، آتشکده نوشیجان در ۲۰ کیلومتری غرب ملایر، ارگ بم، بناهای مساجد ایران، که بسیار منحصر به فردند، تپه هایی مانند تپه زاغه، تپه گنج دره، تپه علی کش، گودین تپه، تپه هگمتانه، بابا خان تپه و … آتشکده ها، معابد هندوها، زیرزمین ها، مثل شهر زیرزمینی که در سامن و روستاهای ننج و کسب شهرستان ملایر است، وبسیاری موارد دیگر که همه معرف معماری اصیل ایرانی هستند اگر شناسایی و معرفی شوند قابلیتهای بسیاری دارند و می توانند باعث جذب گردشگران خاص خود شوند. شاید معماری کهن ایران که در شکل و فرم جدیدش به بهترین و صحیح ترین وجهی معماری اسلامی را از نظر هنر و طرز تأثیرش بر تمدن کهن ایرانی به ما می شناساند حداقل پنج هزار سال پیش از میلادتا عصر حاضر نمونه هایی مشخص ارائه نموده که از سوریه یا شامات تا هندوستان شمالی و کناره های چین و قفقاز پراکنده شده اند. پروفسور پوپ در این زمینه می گوید:” بناهای ایرانی گوناگون است و از کلبه های دهقانی و قهوه خانه ها و کوشک ها گرفته تا زیباترین و باشکوه ترین ساختمان هایی که جهان به چشم خود دیده است، از نظر مذهبی و هدف در ایران وجود دارد. آثار معماری ایران بیش از هر چیز مذهبی است.” (شمس و امینی، ۱۳۸۸: ۹۰).

۲-۱۲-۵ تنوع قومی در ایران

در چهار گوشه کشورمان اقوام مختلفی زندگی می کنند. این تنوع قومی هم می تواند برای کشور ما فرصت باشد و هم تهدید. چنانچه به زمینه های انسجام ملی بی توجهی شود و چنانچه سرمایه های فرهنگی مختلف اقوام ایرانی نادیده گرفته شود، بی گمان تنوع قومی کشور به مرکز گریزی و رشد گفتمان های حاشیهای و قومی خواهد انجامید. اما چنانچه سرمایه های فرهنگی قوم های مختلف ایرانی شناخته گردد، به آن ها بها داده شود و از هر یک از آن ها در جهت تقویت هویت ملی استفاده گردد و هویت ملی ایرانی متشکل از عناصر فرهنگی و هویتی همه اقوام ایرانی معرفی گردد، تنوع قومی در ایران نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی است برای رشد و شکوفایی کشور. برای نمونه، تقریبا در تمامی نواحی مرزی ما قوم هایی زندگی میکنند که در بیرون از مرزهای ایران دارای دنباله ها و همبستگی هایی هستند. از این میان می توان به کردها در غرب و شمال غرب ایران اشاره کرد، که در کشورهای همسایه ما چون عراق، ترکیه و ارمنستان و کشورهای غیر همسایه چون سوریه دارای دنباله هایی هستند. چنان چه زمینه های لازم فراهم شود، تبادلات مختلفی که بین کردان ایران و کردان کشورهای صورت می گیرد موجب جذب کردان دیگر کشورها به ایران و سرازیر شدن سرمایه های آن ها به ایران می شود. و یا در خراسان شمالی وجود قومیت های گوناگون کرمانج، فارس(تات)، ترک، ترکمن، کرد و اقلیت های بلوچ، عرب، لر و ترک ها با همه ویژگی های فرهنگی خاص خود شان سبب شده لقب “گنجینه فرهنگ ها” برازنده این استان باشد.

 

۲-۱۲-۶ ادیان ها و آیین ها و اقلیت های مذهبی در ایران

ایران به عنوان مرکز شیعه جهان بزرگترین منبع مطالعه علاقه مندان در این زمینه است. شهرهایی همچون شیراز، اصفهان، قم، تهران و مهم تر از همه مشهد همواره مقصد و میعادگاه شیفتگان فرهنگ ایرانی، اسلامی و شیعی بوده است. از سوی دیگر تأثیر ژرف فرهنگ شیعی بر زبان و ادبیات و معماری و ساختار قومی و ذهنی ایرانیان زمینه های خوبی را برای جذب پژوهشگرانی که در تشیع کار می کنند فراهم آورده است. بدون اغراق می توان گفت که شکوفایی تشیع در ایران و وجود حوزه های علمیه بسیار در آن قابلیت تبدیل کشورمان به مرکز شیعه شناسی جهان و جذب دانشجویان و پژوهشگران علاقه مند به شیعه شناسی را دارد و در نتیجه درآمد ارزی بسیاری را نصیب کشور می کند. اما علاوه بر اسلام و مذهب شیعه همانطور که در بالا اشاره شد، ادیان دیگری زیر عنوان اقلیت های دینی در ایران نیز وجود دارند که از اهمیت زیادی برخورداند و پیروان زیادی دارند و این خود می تواند یکی از سرمایه های کشورمان محسوب شود. زیرا این تنوع دینی در کشور می تواند گردشگران زیادی را از داخل و خارج به خود جلب کند (شمس و امینی، ۱۳۸۸: ۹۱).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مکان های دیدنی و تاریخی

سرزمین ایلام با کوهستان های سلسله وار و دشت های پهناور؛ زیست گاه انواع گونه های گیاهی و جانوری است که چشم اندازهای زیبای طبیعی را در این منطقه به وجود آورده اند. این منطقه که بر دامنه کوه های خود چشم انداز سبزی از جنگل های بلوط را دارد؛ در بر گیرنده رودخانه ها و آبشارهای زیادی است که هر یک جاذبه های خاص و مناظر روح پروری را به نمایش می گذارند. ایلام که از بکر ترین مناطق سرزمین ایران است ؛ از قابلیت های برجسته و با ارزشی در زمینه گردشگری طبیعی برخوردار است.

پیشینه تاریخی و باستانی این خطه از ایران سبب شده جاذبه های باارزشی در این منطقه وجود داشته باشد که نام آن ها یادآور اساتیر افسانه ای ایران باستان است. جاذبه های اجتماعی و فرهنگی استان ایلام از دیگر زیبایی های منطقه هستند که بر جاذبه های گردشگری استان می افزاید. فصل بهار که زمان رویش گل های زیبا و وحشی در این خطه است و فصل تابستان با رودخانه های خروشان و آبشارهای زیبا مناسب ترین زمان سفر به استان ایلام است.

  • آتشکده سیاهکل:

آتشکده سیاهگل یکی از آثار دوره شکوهمند ساسانی است که در ۲۵ کیلومتری شهرستان ایوان و در منطقه‌ای به همین نام در حاشیه جنوبی رودخانه پرآب گنگیر قرار گرفته است. این اثر سالم‌ترین آتشکده شناسایی شده استان ایلام است که در نوع خود بی‌نظیر و از اهمیت زیادی در مطالعات باستان‌شناسی برخوردار است. آتشکده دارای چهار پایه و یک سقف گنبدی و نیز در اطراف دارای راهروی جهت نیایش است که متأسفانه در سالهای اخیر بر اثر عوامل طبیعی و انسانی تخریب شده است و فقط آثاری از این راهرو وجود دارد. مصالح ساخت این آتشکده تشکیل شده است از گچ نیم‌کوب و قلوه‌سنگهای رودخانه‌ای.

  • شهر گمشده آریوحان:

با توجه به بررسی‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در اطراف آتشکده سیاهکل، آثاری از بناها و معماری هم‌دوره با آتشکده مورد شناسایی قرار گرفت که احتمال وجود شهر گمشده آریوحان (آریوجان) را در این منطقه بیشتر می‌کند. شهر گمشده آریوحان (آریوجان) یکی از شهر‌های تاریخی استان ایلام است که بر اساس شواهد و مدارک تاریخی و گفته سیاحان و سفرنامه نویسان در ساحل رودخانه گنگیر استقرار داشته که وجود این مجموعه آثار و دیگر شواهد باستان‌شناسی حکایت از وجود یک شهر تاریخی در این منطقه دارد.

  • پشت قلعه آبدانان، سند افتخار:

پشت قلعه در فاصله پنج کیلومتری در ناحیه جنوبی شهرستان آبدانان و در شمال غربی روستای پشت قلا بر روی تپه‌ای بلند قرار دارد که رودخانه دویرج از پای آن می‌گذرد. این اثر یکی از آثار دوره ساسانی است که مصالح ساخت آن از قلوه سنگهای رودخانه‌ای و گچ نیم‌کوب تشکیل شده است. آثار به جا مانده از این اثر ارزشمند شامل برجهای نگهبانی، بارو، شاه‌نشین، اتاق‌های مسکونی، پلکان و… است. باروی بیضوی شکل که ارتفاع آن به سه متر می‌رسد محوطه قلعه را در بر گرفته است. دیوارهای بیرونی و اصلی قلعه تقریبا سالم مانده است. این دیوارها قلعه را به سه قسمت مجزا تقسیم می‌کنند. در قسمت غربی قلعه، آثار برج دیده می‌شود و سوراخی بر روی برج قسمت جنوبی قلعه است که کاربری آن دیده‌بانی است. بر باروها و دیوارهای آن، برجهایی با فواصل تقریباً مساوی در اطراف دژ به صورت کنگره‌دار ساخته شده که دارای اتاق‌های کوچک دیده‌بانی و طاق‌های قوسی شکل است. در منتهی‌الیه قسمت جنوبی و جنوب شرقی دژ، شاهنشین قلعه و اتاق‌های مسکونی قرار دارند که یک چهارم دژ را تشکیل می‌دهند و مابقی محوطه قلعه است. این قسمت دارای اتاق‌هایی با تاق‌های نیم‌دایره و تاقچه‌ها و طاقنماهایی است که گاه قطر دیوار آن به یک متر می‌رسد. این قلعه جنبه نظامی داشته و دور تپه‌ها کانالی طبیعی قرار دارد که مانند خندقی از دژ محافظت می‌کند. در یک قسمت از این خندق طبیعی رودخانه دویرج عبور می‌کند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 860
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()