پایان نامه تاثیر نقش مثبت حضور فعال تر هتل ها در سایت های رزرو آنلاین هتل و همچنین ایجاد وب گاه
نوشته شده توسط : admin

در این تحقیق سازگاری بعنوان میزان برداشت فرد از هماهنگی  نوآوری  با ارزش های موجود ، تجربه های گذشته و نیازهای گیرنده نوآوری است .  برای بررسی عملیاتی  متغیر مستقل سازگاری در پرسشنامه این تحقیق ،  ۵ سوال مطرح شده است که شامل سوالات (۱۱ تا ۱۵ ) پرسشنامه       می باشند. شاخص های مرتبط با متغیر سازگاری در سوالات پرسشنامه عبارتند از : استاندارد بودن خدمات دریافتی ، معرفی کامل خدمت در سایت رزرو اینترنتی  و تناسب خرید آنلاین ( اینترنتی ) با زندگی شخص و برطرف کردن نیاز های او .

 

۱-۷-۱-۴  متغیر سهولت  درک شده

تعریف نظری

میزانی که کاربر انتظار دارد استفاده  از سیستم موردنظر، نیازی به تلاش نخواهد داشت. ( دیویس[۱] و دیگران ؛ ۱۹۸۹ : ۹۸۵) بر اساس مدل پذیرش فناوری، درک شخص از سودمندی سیستم ، تحت تأثیر این  واقعیت است که وی  درک کند استفاده از سیستم آسان است . ( ونکاتش و دیویس[۲] ؛ ۲۰۰۰ : ۱۸۷)

بر اساس مدل پذیرش فناوری دیویس  [۳] TAM که در  سال  ۱۹۸۹ ارائه شد ، دو متغیر  سهولت استفاد درک شده یا PEOU [4]   و سودمندی درک شده یا PU  [۵]  نگرش افراد درباره یک فناوری، تمایل و قصد استفاده از فناوری و در نهایت رفتار واقعی در استفاده از فناوری را تعیین  و تبیین می کنند و همچنین متغیرهای مستقل یا بیرونی، از طریق تأثیری که بر PU و PEOU دارند، بر پذیرش فناوری موثر هستند. (کفاشان ؛ ۱۳۸۹ )

تعریف عملیاتی

در این تحقیق  متغیر سهولت درک شده  ، میزان درک مصرف کننده از آسانی و سهولت استفاده از انجام عمل رزرو اینترنتی هتل می باشد . برای بررسی عملیاتی میزان  متغیر سهولت درک شده در پرسشنامه این تحقیق ، ۵ سوال مطرح شده است که شامل سوالات( ۱۶ تا ۲۰ )پرسشنامه می باشند . شاخص های مرتبط با متغیر سهولت درک شده در سوالات پرسشنامه عبارتند از :  آسان بودن خرید اینترنتی و رزرو آنلاین هتل برای شخص ، سهولت جهت سفر به بهترین مکان در مناسب ترین زمان و همچنین  سهولت انجام مقایسه امکانات هتل ها با یکدیگر .

 

۱-۷-۱-۵  متغیر سودمندی درک شده

تعریف نظری

سودمندی درک شده عبارتست از درجه ای که شخص باور دارد استفاده کردن از یک سیستم خاص ، وضعیت  او را بهبود می بخشد (تیلور و تاد[۶] ؛ ۱۹۹۵: ۱۵۲) بر اساس مطالعه تئو و تان  در سال۲۰۰۰ ، (تان و تئو[۷] ؛ ۲۰۰۰)  میزان سودمندی  از استفاده درک شده به عنوان یک عامل مهم و اساسی برای مشخص  کردن  پذیرش  یک  تکنولوژی جدید شناسایی شده است. (بهبودی ، عابدینی و جلیلوند ؛ ۱۳۹۲ )

سودمندی استفاده درک شده به این معنی است که استفاده از یک سیستم خاص تا چه اندازه عملکرد کار فرد را بالا می برد .(; ۲۰۰۱ ; Davis; 1993 ;  Mathwick et al.; 2001 (Al-Gahtani

 

 

 

 

تعریف عملیاتی

در این پژوهش سودمندی درک شده عبارتست از درجه ای که شخص باور دارد استفاده از یک سیستم خاص ، باعث بهبود  وضعیت  او می شود  . برای بررسی عملیاتی متغیر مستقل سودمندی درک شده  در پرسشنامه این تحقیق  ، ۵ سوال مطرح شده است که شامل سوالات ( ۲۱  تا ۲۵ ) پرسشنامه می باشند . شاخص های مرتبط با متغیر سودمندی درک شده  در سوالات پرسشنامه عبارتند از : آگاهی از تخفیف های مناسبتی هتل ها ،کوتاه شده دست واسطه ها ،  پاسخگو بودن سایت ها  و وجود اطلاعات کامل در سایت های گردشگری .

 

۱-۷-۲ متغیرهای وابسته

متغیرهای  وابسته “نگرش ” و ” نیت انجام رزرو اینترنتی هتل ” می باشند . که در این تحقیق به عنوان متغیر اصلی در مدل قرار گرفته است . دراین تحقیق سعی بر این شده است که با استفاده از متغیرهای کلیدی پذیرش فناوری شامل سودمندی ، سهولت استفاده ، اعتماد ، اعتبار و سازگاری به عنوان عوامل موثر بر نگرش افراد ، به نیت و قصد انجام رزرو اینترنتی هتل پرداخته شود .

 

۱-۷-۲-۱  متغیر نگرش

تعریف نظری

نگرش عبارت است از یک روش نسبتاً ثابت در فکر احساس و رفتار نسبت به افراد، گروه ها و موضوع های اجتماعی یا قدری وسیع تر، هر گونه حادثه ای در محیط فرد .( ترکان و کجباف ؛ ۱۳۸۷) یکی از دلایل اهمیت نگرش این است که بر افکار اجتماعی موثر است ، نحوه تفکر و پردازش اطلاعات را تحت تاثیر قرار می دهد ، به عنوان طرح ذهنی عمل می کند و به عبارت دیگر چارچوب های شناختی اطلاعات را در مورد مفاهیم ، موقعیت ها و حوادث را سازماندهی و نگهداری می کند و سرانجام، بر فرایند رفتار اثر می گذارد . ( آذربایجانی و همکاران ؛ ۱۳۸۵ )

تعریف عملیاتی

[۱] Davis

[۲] Venkatesh  &  Davis

[۳] Technology acceptance model

[۴] Perceived Ease Of Use

[۵] Perceived Usefulness

[۶] Taylor  &  Todd

[۷] Tan  &  Teo

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: