نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

بررسی و شبیه سازی تاثیر MPLS و Diff Service بر ضمانت های پایدار Qos در هسته شبکه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

هدف از این رساله، بیان معماری کیفیت سرویس برای سوئیچینگ برچسب دار چند پروتکلی (MPLS) و بررسی عوامل موثر بر آن هم برای شبکه های ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP) و هم برای شبکه های پروتکل اینترنت (IP) است. این معماری از مزایای کیفیت سرویس در حالت انتقال غیر همزمان (ATM) و قابلیت گسترش سرویس های متمایز IP (یعنی DiffServ) کمک می گیرد. این معماری تأثیر متقابل MPLS با DiffServ بر شبکه های زیرساخت (backbone) یا هسته را در نظر می گیرد و ترافیک را از طریق مسیرهای مشخص شده در MPLS هدایت می کند. مدیریت شبکه MPLS، امکان تنظیم پهنای باند و قابلیت تطابق با نیازهای مشتری با استفاده از پروتکل COPS ارائه می شوند.

در این رساله ابتدا توصیفی از MPLS و Qos ارائه می دهیم. سپس معماری پیشنهادی را مطرح و آن را تجزیه و تحلیل و با معماری های دیگر مقایسه می کنیم. در معماری پیشنهادی، کیفیت سرویس ATM و DiffServ به یکدیگر مرتبط می شوند و پروتکل های سیگنالینگ MPLS نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این پروتکل ها عبارتند از پروتکل مهندسی ترافیک رزرو امکانات مورد نیاز (RSVP-TE) و پروتکل مسیریابی مقید در توزیع برچسب (CR-LDP). این دو پروتکل ویژگی های نسبی MPLS را برای برقراری، نگهداری و قطع کردن مسیر ارائه می کنند. با انجام شبیه سازی، عملکرد شبکه را در هدایت ترافیک بررسی می کنیم و مزایای معماری پیشنهادی را نشان می دهیم.

مقدمه

معماری های کنونی کیفیت سرویس با خصوصیات لایه پیوند سروکار ندارند. این معماری ها تفاوت های موجود در نیازهای کیفیت سرویس در شبکه های ارائه کننده سرویس اینترنت و شبکه های زیرساخت یا هسته را در نظر نمی گیرند. این تفاوت ها در نیازهای کیفیت سرویس از تفاوت های موجود در حجم ترافیک به کار گرفته شده در ISP و شبکه های زیرساخت ناشی می شوند. مضافا با توجه به ماهیت خود، به کندی عمل می کنند و در نتیجه این امکان را به وجود می آورند که ترافیک های نامناسب وارد شبکه شوند و عملکرد آن را مختل کنند. این موضوع نیاز به یک معماری کیفیت سرویس را که مشکلات یاد شده را نداشته باشد و از مزایای معماری های موجود نیز بهره مند باشد، آشکار می کند.

در این رساله برای دستیابی به هدف مذکور، یک معماری کیفیت سرویس براساس سوئیچینگ برچسب چند پروتکلی پیشنهاد می کنیم. در این معماری از مزایای معماری های مبتنی بر ATM و DiffServ استفاده می گردد. این تحقیق شامل جزئیات معماری QoS و نتایج شبیه سازی برای نشان دادن حصول به اهداف یاد شده است.

فصل اول جزئیاتی از معماری پیشنهاد شده و مقایسه آن با معماری های شناخته شده دیگر را ارائه می کند. فصل دوم تحلیل کیفی از دو پروتکل سیگنالینگ در این معماری را بیان می کند. فصل سوم شامل نتایج شبیه سازی است که تأثیر ترکیب MPLS و DiffServ را در شبکه های هسته نشان می دهد. فصل چهارم، نتایج حاصل از تحلیل کیفی و کمی معماری را ارائه می دهد و همچنین روند آتی را نیز پیشنهاد می کند.

فصل اول

1-1- هدف

بحث کنترل ترافیک در شبکه ها جهت رسیدن به بهترین کیفیت سرویس از مهمترین موضوعات برای طراحان شبکه های بزرگ می باشد. معماری پیشنهادی، ترافیک در هسته شبکه را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت عالی تحت کنترل دارد.

2-1- پیشینه تحقیق

تلاش های بسیاری جهت بهبود کیفیت سرویس در شبکه ها صورت گرفته است و در فصل سوم (2-3-2) به برخی از این معماری ها اشاره شده است که هرکدام از معماری ها معایبی دارند اما معماری پیشنهادی هرچند به مرحله تولید نرسیده است اما به صورت آزمایشگاهی بهترین کیفیت سرویس را در هسته نشان داده است (با کمک NS-2) و با کمک این معماری توانستیم ترافیک و ازدحام را با مکانیزم هایی تحت کنترل کامل درآوریم.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: