پایان نامه جایابی سکسیونرها به منظور کاهش تلفات و مدلسازی بار فیدرها در شبکه های توزیع با فرض بار مت
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

قدرت – مهندسی برق

عنوان:

جایابی سکسیونرها به منظور کاهش تلفات و مدلسازی بار فیدرها در شبکه های توزیع با فرض بار متغییر در حضور منابع تولید پراکنده

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

با توجه به گستردگی و همچنین پائین بودن ولتاژ در شبکه های توزیع، تلفات انرژی در این شبکه ها قابل توجه است. همواره تلفات بالاتر از حد استاندارد، از امتیازهای منفی شبکه های توزیع بوده و روش های زیادی نیز درجهت کاهش آن ارایه و اجرا شده است. از جمله تغییر آرایش سیستم به کمک نقاط مانور، که از روشهایی است که طی چند سال اخیر به آن توجه شده است. تغییر در آرایش سیستم از روشهای مؤثر در بهبود شبکه است و با انتقال بار از روی فیدرهای با بار سنگین به فیدرهای با بار سبک حاصل میشود. این کار با باز شدن سکسیونرها (در حالت عادی بسته) و بسته شدن تای سوئیچها (در حالت عادی باز) امکان پذیر است. در شرایط بهره برداری عادی از بازآرایی جهت کاهش تلفات و یا تعدیل بار بین فیدرها، و در شرایط بروز یک خطای دائمی جهت کاهش نواحی بیبرق تا زمان رفع عیب میتوان سود جست.

با توجه به اینکه تمام اتوماتیک کردن شبکه های توزیع هزینه سنگینی را به این شرکتها تحمیل میکند. در این پایان نامه سعی شده، با جایابی بهینه مکان و تعداد سکسیونرها، سرعت بازآرایی را بالا برد تا ضمن کاهش تلفات امکان استفاده از آن برای شرکتهای توزیع میسر شود. همچنین نقش بار متغییر و منابع تولید پراکنده در مکان و تعداد سکسیونرها مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این راه از الگوریتم ژنتیک برای بهینه سازی تابع هدف و نرم افزار Matlab جهت پیاده سازی الگوریتم استفاده شده است. شبیه سازی روی یک شبکه 33 شینه نمونه اجرا شده و نتایج آن ارائه شده است.

مقدمه:

مبحث تلفات انرژی از مهمترین مقوله هایی است که صنعت برق با آن مواجه است و توجه به کاهش آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است. در کشورهای صنعتی از همان ابتدای شکل گیری این صنعت یعنی سال 1900 میلادی مبحث تلفات مورد توجه قرار گرفت و تاکنون تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته و با ابداع روش های مختلف و بکارگیری آنها نتایج خوبی بدست آورده است. در کشور ما با توجه به اینکه این صنعت هنوز در زمینه کاهش تلفات تا حد مطلوب راه طولانی را در پیش دارد ضرورت توجه به این امر را متوجه مسئولان و محققان میسازد.

سیستم قدرت را میتوان مجموعه ای از ادوات تولید، انتقال و توزیع دانست که توسط آنها انرژی برق تولید شده و به مصرف کننده تحویل داده میشود. مطالعات و برنامه ریزی سیستم قدرت یکی از مهمترین مواردی است که مهندسان و متخصصان صنعت برق انجام میدهند. یکی از مهمترین قسمتهای سیستم قدرت، که اکثر مشتریان صنعت برق در آنجا قرار دارند، سیستم توزیع میباشد. تلاشهای زیادی در صنعت برق جهت انجام مطالعات بهره برداری و توسعه شبکه توزیع انجام گرفته است.

فصل اول

مقدمه ای بر شبکه های توزیع

1-1- مقدمه

سیستم قدرت را میتوان مجموعه ای از ادوات تولید، انتقال و توزیع دانست که توسط آنها انرژی برق تولید شده و به مصرفکننده تحویل داده میشود. مطالعات و برنامه ریزی سیستم قدرت یکی از مهمترین مواردی است که مهندسان و متخصصان صنعت برق انجام میدهند. یکی از مهمترین قسمتهای سیستم قدرت، که اکثر مشتریان صنعت برق در آنجا قرار دارند، سیستم توزیع میباشد. تلاشهای زیادی در صنعت برق جهت انجام مطالعات بهره برداری و توسعه شبکه توزیع انجام گرفته است.

2-1- معرفی سیستم توزیع

در این قسمت ساختار یک سیستم توزیع و اجزای عمده آن تشریح میگردد. این ساختار عموماً شعاعی میباشد که به ترتیب از بالا دست به پایین دست عبارتند از: مدارهای فوق توزیع، پست های فوق توزیع، فیدرهای فشار ضعیف و سرانجام اتصالات مشترکین.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: