سمینار کاربرد شبکه های عصبی در پنهان شکنی تصاویر
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

کاربرد شبکه های عصبی در پنهان شکنی تصاویر

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

آنچه پیش رو دارید بررسی پنهان نگاری تصاویر و همچنین مبحث پنهان شکنی با استفاده از شبکه های عصبی میباشد. پنهان نگاری هنر ارتباط پنهانی به وسیله قرار دادن پیام در یک رسانه پوششی با کمترین تغییر قابل درک و پنهانشکنی هنر کشف حضور اطلاعات است.

از ویژگی های سیستم نهان نگارمیتوان به شفافیت، پایداری، نرخ داده، امنیت و… اشاره کرد که بسته به نیازهای سیستم طراحی بر اساس این ویژگیها انجام میشود.

به طور کلی الگوریتم های پنهان نگاری از فضای مکانی یا فضای تبدیل استفاده می کنند و در هر کدام از این فضاها به شیوه های گوناگونی می توان داده ها را پنهان کرد. ازالگوریتم های اولیه نهان نگاری روش LSB است که بیتهای پیام در کم ارزشترین بیت هر پیکسل سیگنال پوشش قرار میگیرند و برای پنهان نگاری در حوزه تبدیل نیز تبدیلاتDFT(Discrete Fourier Transform ،  DCT(Discrete Cosine Transform و DWT(Discrete Wavelet Transform و همچنین تبدیل های چند دقته جداناپذیر از جمله Ridgelet و Curvelet و Contourlet وجود دارند.

در مبحث تحلیل نهان نگاره نیز تحلیلها به دو دسته ی کلی مبتنی بر الگوریتم های خاص و تحلیل های مستقل از الگوریتم تقسیم میشوند. از روشهای آموزش ماشین برای پنهان شکنی میتوان روشهای مبتنی برشبکه های عصبی (NN) و ماشینهای بردار پشتیبان (SVM) را نام برد.

مقدمه:

امروزه مبحث امنیت انتقال اطلاعات، از مسائل مهم در تبادل اطلاعات محرمانه است. در این راستا روش های رمزنگاری و پنهان نگاری و همچنین شیوه های نفوذ مختلف به طور گسترده توجه پژوهشگران را جلب نموده است. اگرچه استفاده از روشهای رمزنگاری توانسته تا حدی جوابگوی نیازها در زمینهی امنیت اطلاعات باشد ولی وضوح این ارتباط زمینه ساز مشکلات دیگری است. هدف پنهان نگاری، مخفی کردن پیام به گونه ای است که حتی وجود پیام نیز محسوس نبوده و تشخیص وجود آن خود مستلزم بکارگیری روشهای علمی میباشد.

در این سمینار به روشهای گوناگون پنهان نگاری و پنهان شکنی تصاویر میپردازیم. پس از بررسی ویژگیهای سیستمهای نهان نگاری و طراحی با توجه به ویژگیهای مورد نظر در فصل اول، در فصل دوم به روش های نخستین استگانوگرافی تصویر از جمله LSB و چند روش نوین استگانوگرافی اشاره شده است. فصل سوم به معرفی و مقایسۀ روشهای نهان نگاری در حوزه های مختلف تبدیل از جمله DCT، Contourlet و Wavelet و… پرداخته و در نهایت در فصل چهارم پنهان شکنی با شبکه های عصبی مصنوعی به اختصار بیان شده است.

فصل اول

مبانی و کاربردهای پنهان نگاری

1-1- پنهان نگاری

Steganography متشکل از دو کلمه یونانی stego به معنای مخفی و graphos به معنای نوشته که با هم معنی نوشته ی مخفی را تداعی می کنند. در واقع پنهان نگاری یا استگانوگرافی هنر برقراری ارتباط پنهانی است و هدف آن پنهان کردن ارتباط به وسیله قرار دادن پیام در یک رسانه پوششی است، به گونه ای که امکان استخراج نبوده و نتوان موجودیت پیام پنهان در رسانه را آشکار ساخت. اطلاعات یا پیام محرمانه ممکن است تصویر، متن، صدا و یا هر داده دیجیتالی دیگر باشد. به اطلاعات میزبان که داده محرمانه در آن مخفی می شود، اطلاعات پوشش گفته می شود. اگر اطلاعات پوشش تصویر باشد به آن تصویر پوششی یا میزبان گفته می شود و به تصویر حاصل از استگانوگرافی، تصویر استگو گفته می شود.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: