سمینار اتوماسیون شبکه های توزیعش
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

اتوماسیون شبکه های توزیع

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

یکی از مهمترین ابزار آلات سیستم اتوماسیون استفاده از PLC می باشد که ویژگی های استفاده از سیستم PLC، عدم نیاز به ایجاد شبکه جدید برای تبادل اطلاعات و استفاده از شبکه الکتریکی موجود می باشد. این تکنولوژی به خاطر برخورداری از مزایایی همچون عدم اتلاف هزینه و زمان برای ساخت کانال مخابراتی جدید، می تواند انتخابی مناسب در بازار سرویس های با پهنای باند وسیع باشد. از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از یک شبکه الکتریکی را قسمت فشار ضعیف تشکیل می دهد، این فناوری یکی از بهترین روش ها از لحاظ پوشش جغرافیایی می باشد.

در این فصل با توجه به مطالب فصل یک، ابتدا به ذکر برخی از پارامترهایی که میتواند معیارهایی برای بررسی مزایا و معایب یک سیستم مخابراتی باشد، پرداخته شده و سپس بر اساس آنها مزایای و معایب مهم سیستم PLC ذکر می شود. در ادامه نیز کاربردهای متنوع فناوری PLC در سطوح مختلف شبکه برق بیان می گردد.

مقدمه:

بدیهی است که ایجاد شبکه مخابراتی صرفاً جهت مبادله اطلاعات مورد نیاز برای کنترل و مونیتورینگ بوده و طراح شبکه مخابراتی باید طرح مخابراتی را باتوجه به توپولوژی شبکه توزیع ارائه نماید. موارد زیر بعنوان ملاحظات قابل توجه در طراحی شبکه مخابراتی مطرح میباشند.

1- شکل بندی پستهای توزیع و وضعیت فعلی سیستم

2- تعداد و موقعیت جغرافیایی مراکز و شبکه های فرعی تحت پوشش یک مرکز

3- حجم و سرعت مبادله اطلاعات و اولویت های مدیریت شبکه

4- مشخصات فنی سیستمهای جمع آوری اطلاعات مورد نظر برای بکارگیری در پستها

5- گسترش و توسعه شبکه توزیع

هنگام طراحی شبکه مخابراتی و انتخاب یک محیط از بین سایرین ، امکانات و قابلیتهای مخابراتی زیرقابل توجه می باشند.

فصل اول: کلیات اتوماسیون توزیع

1) اتوماسیون سیستم توزیع

1-1) مقدمه

گسترش روز افزون شبکه های توزیع موجب شده تا دیگر امکان استفاده از روشهای سنتی بهره برداری، نگهداری و حفاظت شبکه میسر نباشد. به همین دلیل برداشت اطلاعات شبکه های توزیع، مدون سازی آنها ونیز بهره گیری از سیستم اتوماسیون امری بدیهی و اجتناب ناپذیرمیباشد طبق سیستم اتوماسیون توزیع، IEEE تعریف ارائه شده از سوی موسسه سیستمی است که قادر به نظارت، هماهنگ نمودن و اعمال فرمان روی DAS تجهیزات بصورت بلادرنگ و از راه دور درکل سیستم اعم از پست، فیدر و در محل مصرف میباشد معمولا میتواند بصورت فاز به فاز اجرا شود. ضرورت اجرای DAS سیستم اتوماسیون در ایران با توجه به شرایط نامطلوب اکثر شبکه های توزیع ،بیشتر احساس میشود. در حال حاضر از دغدغه های مهم صنعت برق کشور که توجه تمامی مسئولین و کارشناسان بهره بردار را به خود جلب نموده، مشکلات و م عضلات موجود درسطح شبکه های توزیع میباشد. از جمله مشکلات موجود در شبکه های توزیع، بالا بودن تلفات، افت ولتاژ  غیرمجاز، خاموشی های طولانی مدت برق میباشد که با توجه به حجم زیاد سرمایه گذاری انجام گرفته در این نوع شبکه ها و لزوم بهره برداری مناسب، ایجاد مراکز اتوماسیون توزیع بعنوان یک راه حل اساسی مطرح میگردد. پیاده سازی سیستم اتوماسیون در شبکه توزیع به اقتصادی کردن بهره برداری منجر خواهد شد. مسئله اقتصادی آنقدر اساسی و مهم است که در یکایک اهداف اتوماسیون بخوبی قابل لمس میباشد. بطوریکه از عوامل اصلی روی آوری و استفاده از آن در شبکه های توزیع میباشد.

بهترین چشم انداز برای اهداف اتوماسیون متوجه شرکتهایی هست که با مسائل زیر درگیر هستند – نیاز به ظرفیت های جدید تولید، انتقال و پستهای جدید و افزایش ظرفیت سیستم – دارای شترکینی هستند که نیاز به برق مطمئن تری دارند – دارای مناطقی با تلفات بالای غیرمعمول هستند که دارای مشکل ولتاژ در رنج وسیع هستند – دارای طعیهای فراوان هستند تاریخچه استفاده از اتوماسیون به سالهای 1960 برمیگردد که توسط کشورهای صنعتی شروع گردید و با ایجاد روشهای جمع آوری مکانیزه اطلاعات و استفاده از امکانات نرم و سخت افزاری بسرعت گسترش یافت دستگاههای میکر و – پروسسوری اندازه گیری، حفاظتهای مجتمع دیجیتال و سیستم های کنترل کامپیوتری به همراه نرم افزارهای مدیریتی و محاسباتی سریع و تکامل یافته، موجب گردیده سیستم های اتوماسیون از قابلیت اطمینان بالا، امکان گسترش و کارآیی بهره مند گردد. بطور کلی وظایف اصلی اتوماسیون عبارتست از:

1- کنترل و نظارت بر کلید های پستها و فیدرها

2- اندازه گیری کمیتهای الکتریکی و غیرالکتریکی و نشان دادن آنها

3- تنظیم و نظارت بر عملکرد سیستم حفاظت

4- تشخیص محل وقوع خطا و جداسازی آن بصورت اتوماتیک

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: