پایان نامه تاثیر نوع آرم برند(علایم در مقابل اسامی) بر تصویر برند
نوشته شده توسط : admin

انواع روش های نام گذاری کالا

روش های متعددی جهت نام گذاری استفاده می شود بعضی از آنها در زیر عنوان شده است

۱ – روش ساده : گزینش یک نام برای یک کالا مانند : صابون لوکس ، نوشابه سینالکو

۲ –  روش حمایتی : حمایت از نام کالا توسط یک نام بزرگ تر و فراگیر مانند: دریا محصولی از تولی پرس ، سپید محصولی از پاکسان

۳-  روش یکپارچه:  گزینش یک نام برای کلیه محصولات بنگاه مانند: مهرام ، بهروز ، سونی ، کریستین دیور

۴- روشهای ایجاد تمایز: یکی از عوامل بقاء و موفقیت برند در بازار رقابتی امروز همانطورکه قبلاً نیز اشاره شد ایجاد تمایز نسبت به دیگر برندهای موجود می باشد درجهت ایجاد این امر روش های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد . از مهتمرین عواملی که یک بنگاه باید درجهت متمایز شدن درنظر گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کیفیت
  • زمان تحویل
  • رنگ بسته بندی
  • روش توزیع
  • قیمت
  • بسته بندی
  • تبلیغات
  • دوام
  • خدمات
  • گارانتی
  • ارتباط و مشتری مداری
  • روش فروش
  • نوع و جنس فروشندگان

۲-۱۹ شیوه های برند سازی

از دیدگاه تجاری، برند سازی در بازار بسیارشبیه علامت گذاری در مزرعه است. یک برنامه برند سازی باید طوری طراحی شود که محصول شما را از همه محصولات مشابه متمایز سازد. حتی اگر همه محصولات آن دامنه بسیار شبیه به هم باشند.

بنابراین خلق یک برند بر طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا به این صورت می باشد : انتخاب یک اسم، لوگو، سمبل، طرح بسته بندی یا سایر مشخصه هایی که یک محصول را از سایر محصولات متمایز می کند . این مولفه های متفاوت از برند ، که قا بل شناسایی و تفکیک پذیر هستند، اساس برند را تشکیل می دهند . برای مثال تنوع استراتژی های نام برند را درنظر بگیرید . بعضی از شرکت ها نام جنرال الکتریک و سامسونگ را دوست دارند و از این اسامی برای تمام محصولات خود استفاده می کنند . تولیدکننده های دیگر محصولات جدی دشان را با برندهای اختصاصی که ربطی با شرکتشان ندارد نامگذاری می کنند. مانند

– Procter

– Gamble’s Tide

– Pampers

– Iams

– Panten product

خرده فروشان برندهای خود را براساس نام فروشگاه دیگران ایجاد می کنند مانند:

– Macy’s has its own Alfani

– INC

– Charter Club

– Club room

اشکال متفاوتی از نام های برند وجود دارند. بعضی از برندها براساس نام اشخاص می باشند. مانند:

-Estee lauder cosmetics لوازم آرایشی

– Porsche automobiles اتومبیل پورشه

-Orville Redenbacher popcornذرت بوداده

براساس نام مکان مانند:

– Stante Fe cologne

– Chevrolet Tahoe SUV

– British Airways

براساس نام حیوانات یا پرندگان مانند:

– Mustang automobiles

– Dove Soap

– Greyhound buses

بعضی از نام های برند برای محصولات با قابلیت ماندگاری استفاده می شود مانند:

– lean cuisine

– just juice

– Ticketron

یا ویژگی های صفاتی مانند:

– DieHard Autobatteries

– Mop & Glo floor

– Beautyrest mattresses

یا اسامی که دارای پسوند و پیشوند هستند و اعتبار علمی و طبیعی دارند مانند:

– Compaq computers

– lexus automobiles

– Intel microprocessors

یک برنامه برند سازی موفق مبتنی بر مفهوم منحصربفرد بودن است. این برنامه برداشتی را در ذهن مشتری احتمالی ایجاد می کند که هیچ محصول دیگری در بازار شبیه محصول شما نیست. آیا یک برند موفق برای همه جذاب است؟خیر. هیچ برندی نمی تواند جاذبه جهانی داشته باشد. با این همه وسعت دادن مبنا، گسترش دادن جاذبه و طولانی تر کردن خط همگی گرایش های رایجی در بازاریابی هستند. همان طور که نیروهایی سعی می کنند سهم بازار شرکت را افزایش دهند نیروهایی نیز وجود دارند که از قدرت برند می کاهند.

۲-۲۰فرآیند مدیریت استراتژیک برند

مدیریت استراتژیک برند شامل طراحی و پیاده سازی برنامه ها و فعالیت های بازاریابی به جهت ساخت، اندازه گیری و مدیریت ارزش برند می باشد. در این قسمت توضیح داده می شود که مدیریت استراتژیک برند شامل چهار مرحله به شرح زیر می باشد:

-۱ شناسایی و ایجاد موقعیت برند

-۲ برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه های بازاریابی برند

-۳ اندازه گیری و تحلیل کارایی و عملکرد برند

-۴ رشد و پایداری ارزش برند

 

۲-۲۱ شناسایی و ایجاد موقعیت برند

مدیریت استراتژیک برند توسط درک دقیق از برند، آنچه توسط برند نمایش داده می شود و موقعیت قرارگیری آن نسبت به دیگر رقبا، آغاز می گردد.

موقعیت یابی برند را می توان بدین صورت تعریف کرد: عمل طراحی اظهارات و تصویر شرکت به گونه ای که حجم قابل توجهی از ذهن گروه هدف مخاطب را به خود مشغول سازد. بدین صورت است که منافع بالقوه آن کسب و کار در حال بیشترین اندازه قرار می گیرد. به صورت بنیادی موقعیت برند در جهت متقاعد ساختن مصرف کنندگان از مزایا و یا نقاط تفاوت ۱۳ که برند نسبت به رقبا دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.

۲-۲۲ طرح و پیاده سازی برنامه های بازاریابی برند

ایجاد ارزش برند ملزم ب ه تهیه یک برندی می باشد که مصرف کنندگان از آن اطلاع کافی داشته باشند و نسبت به آن وابستگی قوی، دلپذیر و منحصر به فردی احساس کنند . بطور کلی این فرآیند ایجاد ساختار اطلاعات به سه عنصر اصلی زیر وابستگی دارد:

-۱ انتخابات اولیه از عناصر برند و یا عوامل شناسایی برند و چگونگی آمیزش و تطبیق آنها

-۲ فعالیت ها و برنامه های حمایتی بازاریابی و چگونگی تلفیق برند با آنها

-۳ دیگر وابستگی های غیر مستقیم که از طریق برند در نتیجه ارتباط و اتصال به سایر نهادها منتقل می گردد( مانند شرکت ها، کشورهای مرجع، کانال های توزیع و یا برندهای دیگر )

۲-۲۳ اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی برند

امر تخمین و یا ارزش گذاری موقعیت برند، اغلب از طریق ممیزی برند، انجام می پذیرد . ممیزی برند در واقع از طریق بازرسی های فراگیر به جهت ارزش گذاری سلامت برند و مشخص کردن منابع ارزشی آن صورت می گیرد و راهها یی را به جهت ارتقاء و توسعه ارزش برند پیشنهاد می دهد . ممیزی برند به شناخت دقیق منابع ارزشی برند از دو منظر تولید کننده و مصرف کننده، نیاز دارد.

۲-۲۴ رشد و پایداری ارزش برند

حفظ و ارتقاء ارزش یک برند یک فعالیت بسیار پیچیده و بسیار رقابتی قلمداد می شود . فعالیت مدیران استراتژیک ارزش برند دورنمای بسیار وسیع تر و گسترده تر و یا حتی متضادی را نسبت به ارزش برند شامل می گردد و تعیین می نماید که چگونه استراتژی های برند سازی بر فعالیت های صنفی متحد تاثیر می گذارد و چگونه در زمانهای مختلف و در مرزهای جغرافیایی مختلف و یا بخشهای مختلف بازار تطبیق داده می شود.

 

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: