اهداف تحقیق:
بازار امروز پر سر و صدا بوده و نشانهای تجاری باید بتوانند از مزیت های آگاهی بخش برند بهره ببرند.در این مطالعه نشان داده خواهد شد که تمرکز بر مدیریت آرم تجاری به عنوان خلاصه ای از آنچه که آن آرم تجاری ارائه میدهد ،ابزاری ارزشمند برای عمیق کردن رابطه ی مشتری با نشان تجاری بوده و این خود سبب افزایش عملکرد شرکت خواهد شد.در این تحقیق این موضوع برندهایی که از علامت ها به عنوان آرم استفاده میکنند در مقایسه با برندهایی که تنها شامل نام میباشند، در فراهم کردن مزایای توضیحی شناختی آرم ، مزایای کارکردی ارتباطی آرم و تصویر برند ،موثر تر میباشند.
شناخت یک نشان تجاری را از روی آرم آن توسط مشتریان فقط به این معنی نیست که آنها منابعی را برای وفادار ماندن به نشان تجاری سرمایه گذاری میکنند.
دراین تحقیق نشان داده خواهد شد که:
- اثر آرم تجاری بر تعهد مشتری زمانی زیادتر خواهد شد که از نماد و علایم به عنوان آرم استفاده نماید.
- ازدیدگاه مشتری ها آرم تجاری نشان دهنده ی معنای آن نشان است و بنابراین به عنوان اطلاعات خلاصه شده ای درباره ی تلاشی برای بازاریابی نشان تجاری است.
- آرم برند بر روی تعهد مشتری و عملکرد شرکت تاثیر گذار است.
- آرم تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملکرد شرکت مربوط میشود.
۶-۱)چهارچوب نظری:
برند مفهومی بیش از یک کالا یا یک خدمت است.امروزه بسیاری از کالا و خدمات مخصوصا در بانکداری تفاوت قابل ملاحضه ای ندارند و این برند ها هستند که تمایز اساسی را حاصل میآورند.تصورات حاصل شده از برند،مزایای عملکردی آرم های برند و مزایای توضیحی-شناختی که از آرم برند حاصل میشود میتواند بر روی تعهد مشتری و عملکرد بانک موثر باشد.در این میان تحقیقاتی صورت گرفته که در نوع آرم های تجاری نیز تفاوت هایی قائل شده اند.آنهایی که از علایم محض برای آرم تجاری استفاده کرده اند ،آنهایی که از اسامی محض برای آرم تجاری استفاده کرده اند و یا ترکیبی از این دو.ایجاد یک نگرش مثبت از آرم تجاری بانک میتواند بر نگرش مصرف کننده ها و هویت بانک اثر گذار بوده و باید در نظر داشت که یک نگرش مثبت در راستای یک تجربه ی مثبت بانکداری حاصل میآید.
مزایای آگاهی بخش برند شامل مزایای توضیحی-شناختی،مزایای عملکردی و تصویر برند بوده و از پارامتر های مهم تحقیق میباشد.به طوری که آگاهی از نام و نشان و مشارکت با آن بر کیفیت ادراکی مشتری ها اثر گذار بوده و این موضوع نیز منجر به ایجاد وفاداری میگردد و وفاداری مشتری هم سبب افزایش عملکرد بانک میگردد.
البته که این موضوع امروزه سبب بوجود آمدن گرایشی در بانکداری به نام “بانکداری اختصاصی “گردیده است.
در این تحقیق از دو مقاله به عنوان مبنای کار استفاده گردیده است که به قرار زیر است:
- The role of brand logos in firm performance
- Whan Park, Andreas B. Eisingerich, Gratiana Pol, Jason Whan Park
بررسی رابطه ی بین تصور از عناصر معنی بخش برند و شناخت برند بر اساس مدل ارزش ویزه ی برند مبتنی بر مشتری(مطالعه موردی بانک ملت) – علی دیواندری – محمد حقیقی- اشکان الهیاری
باتوجه به اینکه ما در زمینه بانگداری گسترش برند را شاهد نمیباشیم – پارامتر گسترش برند از مدل حذف گردید و همچنین به جای پارامتر گرایشات زیبایی شناسانه از پارامتر تصویر برند استفاده گردیده است.
۷-۱)مدل مفهومی تحقیق
مزایای توضیحی-شاختی |
مزایای عملکردی |
تصویر یرند |
نوع آرم (علائم در مقابل اسامی) |
خصیصه های برند
مطلوبیت منحصر به فرد بودن |
ارزش های آرم برند |
تعهد مشتری |
عملکرد |
آشنایی با برند
صحبت ها ونقل قول های آشکار تبلیغات رشد درآمد
|
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: