نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

گرایش: مهندسی برق – قدرت

عنوان:

جایابی و مقدار بهینه خازن در یک شبکه نمونه با استفاده از الگوریتم ژنتیگ با در نظر گرفتن محدودیت حالت گذرای کلیدزنی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این تحقیق الگوریتم ژنتیک به صورت موفقیت آمیزی به مساله جایابی خازن در شبکه های توزیع با در نظر گرفتن حالت گذرای کلیدزنی اعمال گردیده است. یک ترکیب جدید از رشته های ژنتیک برای کدگذاری مساله جایابی خازن به کار برده شده است. این رشته های پیشنهادی مکان و اندازه بهینه خازن ها را روی هر شین مشخص می کند. همچنین برای هر شین یک بیت انتخابگر مکان در نظر گرفته شده که نمایانگر نصب یا عدم نصب خازن در آن شین می باشد. هدف رسیدن به بیشترین کاهش تلفات انرژی، کاهش توان پیک و آزادسازی ظرفیت شبکه ها با در نظر گرفتن قیمت خازن ها می باشد. یک پخش بار شعاعی به منظور بالا بردن سرعت الگوریتم پیشنهادی جایابی خازن در شبکه های توزیع شعاعی به کار برده شده است. نرم افزاری به زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک برای الگوریتم تهیه شده است و نتایج عددی این الگوریتم برای بحث و مقایسه در انتها آورده شده است.

فصل اول:

کاربرد خازن های موازی در شبکه توزیع

مقدمه:

اکثر مصرف کنندگان انرژی الکتریکی علاوه بر توان اکتیو، توان راکتیو هم مصرف می کنند. توان اکتیو یا همان توان حقیقی در نیروگاه تولید می شود. در صورتی که توان راکتیو می تواند در نیروگاه و یا در محل های دیگر تولید گردد. مناسبترین و ارزان ترین وسیله برای تولید توان راکتیو در محل های غیر از نیروگاه، خازن های موازی می باشند.

در صورتی که توان راکتیو توسط نیروگاه تولید شود، هریک از المان های سیستم (ژنراتورها، ترانسفورماتورها، خطوط انتقال و توزیع و کلیه تجهیزات) باید ظرفیت بالاتری داشته باشند تا بتوانند کل توان ظاهری، که جمع برداری توان اکتیو و راکتیو است، را از خود عبور می دهند.

در صورتی که خازن های موازی می توانند با تولید این توان راکتیو در محل های مورد نیاز، از افزایش ظرفیت المان های شبکه به این منظور، جلوگیری نمایند. علاوه بر کاهش ظرفیت المان ها، تلفات کل شبکه نیز به خاطر کم شدن جریان کل کاهش پیدا می کند. به طور کلی مزایای اقتصادی نصب خازن در شبکه توزیع ما را ترغیب به نصب آن می نماید.

در این فصل، ابتدا مزایای نصب خازن ارائه گردیده است و در ادامه مروری بر روش های خازن گذاری در شبکه توزیع داشته ایم و هریک از روش ها به اجمال توضیح داده شده است.

1-1- مزایای نصب خازن

خازن های موازی، که به موازات مصرف کنندگان نصب می شوند، در سیستم های توزیع کاربرد گسترده ای دارند. این خازن ها با تامین مولفه راکتیو جریان مورد نیاز مصرف کنندگان در واقع مشخصات مصرف کنندگان راکتیو را اصلاح می کنند.

نصب یک خازن مطابق شکل (1-1) در انتهای یک خط دارای مزایای زیر است:

1- کاهی مولفه راکتیو جریان مدار

2- افزایش سطح ولتاژ در محل بار

3- بهبود تنظیم ولتاژ اگر خازن به طور صحیح وارد و خارج شود.

4- کاهش تلفات توان (I2R) در سیستم به خاطر کاهش اندازه جریان

5- افزایش ضریب قدرت ژنراتور منبع

6- کاهش بارگذاری روی ژنراتور منبع (kva) و روی فیدرهای مربوطه و در نتیجه آزاد شدن ظرفیت برای استفاده هنگام رشد بار

7- به وسیله کاهش (kva) بار روی ژنراتور منبع، بار (kW) بیشتری توسط ژنراتور تغذیه می شود.

8- با بالا بردن قدرت تغذیه منبع، سرمایه گذاری برای تامین واحدها و خطوط جدید به تعویق می افتد.

مطابق شکل (1-2)، نصب خازن اندازه جریان منبع را کاهش می دهد، ضریب قدرت را اصلاح می کند و در نتیجه افت ولتاژ فیدر را کاهش می دهد. در عین حال، خازن های موازی در جریان و یا ضریب قدرت نقاطی که بعد از محل نصب خازن قرار دادند، تاثیری ندارد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: