پایان نامه بهبود کارایی شبکه محلی بیسیم (WLAN) به کمک تکنیک آنتن های چندگانه
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

بهبود کارایی شبکه محلی بیسیم (WLAN) به کمک تکنیک آنتن های چندگانه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

گسترش روزافزون امکان ارائه سرویس های مخابراتی بر روی بستر IP، بخصوص در شبکه های نسل آینده، باعث شده است که روز به روز شبکه های کامپیوتری نقش مهمتری را در ارائه خدمات مخابراتی ایفا کنند.

در این میان شبکه های کامپیوتری بی سیم مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11 یکی از اصلی ترین گزینه ها برای استفاده در شبکه دستیابی و شبکه های محلی هستند. توجه به این روند و همچنین افزایش تقاضای پهنای باند مورد نیاز کاربران به دلیل نیاز به استفاده از سرویس های پیچیده تر، اصلی ترین نکاتی بودند که ما در انتخاب موضوع پایان نامه مورد توجه قرار داده ایم.

این پایان نامه در دو بخش اصلی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در بخش اول، با توجه به مدل مارکوف موجود برای شبکه های بی سیم زیرساخت، طرز محاسبه رابطه پارامتر گذردهی این شبکه ها در محیط فیدینگ چندمسیره مطالعه می شود و به کمک این رابطه و با توجه به تأثیرپذیری پارامتر گذردهی شبکه از وضعیت کانال در ادامه این بخش تعیین چگونگی تابع توزیع پارامتر گذردهی را مورد مطالعه قرار می دهیم و سپس به کمک این تابع توزیع، تأثیر استفاده از تکنیک های آنتن های چندگانه مانند MRRC و کدینگ الموتی را بررسی می نماییم. در ادامه پایان نامه پس از بررسی شبکه های بی سیم در حالت خودجوش مدل مارکوف این شبکه ها را مطالعه می کنیم و نحوه استفاده از این مدل مانند مدل شبکه زیرساخت، در به دست آوردن پارامتر گذردهی و تابع توزیع آن در شبکه خودجوش را مورد بررسی قرار می دهیم و تأثیر استفاده از آنتن های چندگانه و تغییرات پارامترهای شبکه بر روی این تابع توزیع را با کمک نرم افزار MATLAB به دست می آوریم.

بخش دوم، شامل شبیه سازی در محیط Simulink است. در این بخش اثر تغییرات لایه فیزیکی روی پارامتر گذردهی مورد بررسی قرار می گیرد و با مقایسه تکنیک الموتی با مدولاسیون های معمول، مزیت استفاده از این تکنیک در بهبود پارامترهای خطای بیت و پارامتر گذردهی شبکه به ازای SNRهای متفاوت را نشان می دهیم.

باید متذکر شد که نرم افزار Matlab یکی از انتخاب های مطلوب است چون در این نرم افزار، امکان تغییر لایه ها بخصوص لایه فیزیکی به راحتی امکان پذیر است.

مقدمه

روال تغییرات در صنعت مخابرات نشان دهنده ایجاد تحولی بزرگ در زمینه سیستم های مخابراتی است. به طور کلی در مدل های ابتدایی از شبکه های مخابراتی اصلی ترین سرویس قابل ارائه به کاربران، امکان برقراری ارتباط صوتی بین آنها بوده است که در این مدل، کاربران عموماً به کمک شبکه دستیابی کابل زوجی به لایه زیرساخت شبکه که بر مبنای سوئیچینگ مداری عمل می کند متصل می شدند. در کنار این سرویس، ارتباطات داده ای نیز در حد محدودی امکان پذیر بود. در این مدل هرچند لایه زیرساخت دو شبکه صوت و داده جدا از هم هستند، ولی شبکه دستیابی هردو بر مبنای سوئیچینگ مداری عمل می کند. شکل (1-1-الف) این مدل را نشان می دهد.

با گسترش اهمیت انتقال داده و همچنین امکان ارائه سرویس های صوتی بر روی شبکه های با سوئیچینگ بسته ای (روش های  VoIP) دسترسی شبکه های داده و صوتی نیز از یکدیگر مجزا شده اند و شبکه های دسترسی مبتنی بر سوئیچینگ بسته ای نیز ایجاد شدند. به عنوان نمونه می توان از WLAN و xDSL نام برد. در این مدل حتی تعدادی از ارتباطات صوتی نیز از طریق زیرساخت بسته ای برقرار می شود. این مدل نیز در شکل (1-1- ب) آورده شده است.

اصلی ترین دلیل برای گسترش این مدل، ایجاد امکان ارائه سرویس های متنوع و جدیدی است که می توان آنها را با هزینه کمتر و سادگی بیشتر بر روی بستر داده ای به کاربران ارائه نمود. این ویژگی در کنار تحقیقات انجام گرفته در زمینه بالا بردن امنیت و کیفیت در شبکه های داده ای باعث خواهد شد در آینده نه چندان دور مدل جدیدی برای شبکه های مخابراتی جایگزین مدل های قبلی شود که از آن به عنوان شبکه های نسل آینده یاد می کنند. در این مدل تمامی ارتباطات و سرویس ها بر روی شبکه بسته ای و به خصوص به کمک لایه IP به کاربران ارائه می شود و کاربران می توانند تمامی نیازهای ارتباطی خود را از این طریق برآورده کنند. شمای این مدل در شکل (1-1- پ) آورده شده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: