پایان نامه تفاوت میزان افسردگی بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی
نوشته شده توسط : admin

۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

اضطراب: در این تحقیق اضطراب عبارت است از نمره­ای است که فرد پس از پاسخگویی به سئوال­های آزمون اضطراب کتل کسب می­کند.

افسردگی: در این تحقیق افسردگی عبارت است از نمره­ای که فرد پس از پاسخگویی به سئوال­های آزمون افسردگی بک کسب می­کند.

تنش ارگی: در این پژوهش منظور از تنش ارگی سطح تمایل به هیجان پذیری و عصبانیت توسط فرد است که این سطح از طریق نمره­ای که فرد در آزمون اضطراب کتل پس از پاسخگویی به سئوالات ۷، ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۷، ۳۰، ۳۳، ۳۶ و ۳۸  کسب می­نماید، مشخص می­شود.

گرایش به گنهکاری: در این پژوهش تعریف عملیاتی گرایش به گنهکاری نمره­ای است که فرد پس از پاسخگویی به سئوالات ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۲۰، ۲۵، ۳۱ و ۳۵ این مؤلفه به دست آورده است.

گرایش پارانویایی: همان نمره­ای است که آزمودنی در پاسخ به سئوالاتی که مربوط به مؤلفه گرایش پارانویایی است (سوال۲، ۸، ۴، ۲۸، ۳۲، ۴۰ و ۱۸) کسب کرده است.

نیروی من: این مؤلفه در این پژوهش همبستگی منفی با عامل اضطراب دارد و در واقع نمره­ای که فرد از سئوالات (۱، ۳،۱۱، ۱۲، ۲۴، ۳۴، ۳۷)  این بخش می­گیرد بیانگر کنترل اضطراب توسط وی خواهد بود.

تحول هوشیاری نسبت به خود: آزمودنی به سئوالات پاسخ می­دهد که روشن­گر وجود مؤلفه­ی تحول هوشیاری نسبت به خود اوست. پاسخ­هایی که وی به این سئوالات (۵، ۶، ۱۰، ۲۱، ۲۲، ۲۶، ۲۹ و ۳۹) می­دهد و نمره­ای که از پاسخگویی به آن­ها دریافت می­کند تحول هوشیاری نسبت به خود در این پژوهش را تعریف می­کند.

 

متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: