پایان نامه کارشناسی ارشد:شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دیدگاه
نوشته شده توسط : admin

تاریخچه یخچال در ایران

صنعت لوازم خانگی در ایران دارای سابقه قابل توجه و بسیار مهم از نظر اشتغال می‌باشد و علاوه بر اشتغال زایی مستقیم، تعداد زیادی نیز در بخشهای خدمات، توزیع، تعمیر و… بعنوان نیروی اشتغال غیرمستقیم فعال می باشند. محصولات تولیدی این صنعت کاربردهای متفاوتی در بخشهای خانگی، اداری و تجاری دارند، که سهم مصارف خانگی آن بسیار بالا می‌باشد.

محصولات صنعت لوازم خانگی را می‌توان به دوگروه: اجزاء قطعات و محصول نهایی مصرفی، تقسیم بندی نمود که تعداد محصولات تولیدی نهائی صنعت لوازم خانگی زیاد می باشد، و طیف گسترده ای را دربر می‌گیرد. محصولات عمده این صنعت از دو منظر: تیراژ تولید و بهره مندی خانوارها، قابل بررسی است که ترتیب محصولات مذکور از هر دومنظر با ترتیب تقریباً یکسان عبارتنداز: یخچال( یخچال، فریزرو یخچال فریزر)، اجاق گاز، آبگرمکن، تلویزیون رنگی، بخاری، کولر آبی و ماشین لباسشویی.

تولید یخچال در  ایران  از سال ۱۳۳۹ آغاز شده، و تولید کنندگان علاوه بر مدلهای قدیمی اقدام به تولید مدلهای جدید نیز نموده اند. بطوریکه در حال حاضر  چند شرکت، یخچال بدون برفک خود را براساس مدل خریداری شده از شرکتهای الجی[۱]، سامسونگ[۲] و… تولید می‌نمایند. قدمت تولید یخچال در کشور و عدم پیچیدگی فناوری در این کالا باعث می‌شود که شرکتهای داخلی با کمی تلاش و ایجاد واحدهای طراحی صنعتی، تحقیقات و گسترش شبکه پشتیبانی و فروش بتوانند در گام اول کشورهای هم مرز با ایران را تغذیه نمایند، زیرا به لحاظ جغرافیایی موقعیت ایران برای صادرات به این کشورها به عنوان یک مزیت مطرح است.

 

۲-۲-۱-۳ وضعیت تولید یخچال در ایران

دو کالای ماشین لباسشویی و انواع یخچال و فریزر در زمره کالاهای منتخب صنعتی وزارت صنایع و معادن جهت پایش آمار تولیدات می‌باشند که میزان تولید کالاهای مذکور طی سالهای ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۷ وفق جدول (۳) می‌باشد:

[۱] LG

[۲] Samsung

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف تحقیق

احتمالا فاکتورهای اصلی که مستقیما می‌توانند بر میزان خرید و نوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخوردار بوده و از عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می‌باشد.

در نتیجه برای رعایت اصل تحدید موضوع در این تحقیق به بررسی عوامل آمیخته بازاریابی (به معنی مجموعه زمینه ها یا مقوله های مهم در بررسی ها، تصمیم گیریی ها وارزیابی های مربوط به بازاریابی واحد تجاری)در خرید یخچال پرداخته تا بتوانیم راهکار مناسب ارائه دهیم.

۱-۴-۱ هدف کلی

هدف کلی این پژوهش شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دیدگاه فروشندگان است.

۱-۴-۲ هدف جزئی

هدف جزیی این پژوهش بررسی دو برند الجی و اسنوا با توجه به این عناصر می‌باشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی ورتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال وبررسی دوبرند الجی و اسنوا بر اساس عناصر شناسایی شده  با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: