نوشته شده توسط : admin

دانشگاه علامه طباطبائی

دانشکده علوم اجتماعی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد جامعه شناسی

موضوع:

سینمای انتقادی دهه 1350 و عوامل تاریخی اجتماعی موثر بر شکل گیری آن

    استاد راهنما:

دکتر ابوتراب طالبی

استاد مشاور:

   دکتر وحید شالچی

 

زمستان91

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1      طرح مسئله……………………………………………………………………………………………………………… 2

2-1     اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 3

3-1     ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 3

4-1     سوالات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………. 5

5-1     پیشینه ی تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 6

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

1-2     مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………….. 20

      ساخت گرایی تکوینی…………………………………………………………………………………………………. 20

–      نظریه صنعت فرهنگی………………………………………………………………………………………………… 23

      نظریه مولف……………………………………………………………………………………………………………. 25

2-2     چهارچوب نظری………………………………………………………………………………………………………. 29

نظریه جامعه شناختی جورج هواکو……………………………………………………………………………………….. 29

3-2مبانی نظری نشانه شناسی……………………………………………………………………………………………….34

      فردینان دو سوسور…………………………………………………………………………………………………… 36

–      چارلز سندرس پیرس…………………………………………………………………………………………………. 40

      رومن یاکوبسن…………………………………………………………………………………………………………. 42

–      رولان بارت…………………………………………………………………………………………………………….. 43

      امبرتو اکو………………………………………………………………………………………………………………. 45

      جان فیسک……………………………………………………………………………………………………………. 47

4-2     مفاهیم اصلی ………………………………………………………………………………………………………….. 48

سینمای انتقادی ……………………………………………………………………………………………………………. 48

5-2    فرضیه های اصلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………. 50

فرضیه های فرعی …………………………………………………………………………………………………………… 50

فصل سوم: روش تحقیق

1-3 پژوهش تاریخی…………………………………………………………………………………………………………… 53

2-3    نشانه شناسی…………………………………………………………………………………………………………. 55

3-3    نحوه جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………………………… 56

4-3    اعتبار و روایی تحقیق………………………………………………………………………………………………… 57

5-3    جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………… 60

–      روش نمونه گیری و حجم نمونه ………………………………………………………………………………………. 60

فصل چهارم: یافته های تحقیق

الف.پژوهش تاریخی ……………………………………………………………………………………………………………. 63

1-4 تاریخچه ی تحولات اجتماعی عصر پهلوی…………………………………………………………………………. 63

           دوره رضاشاه ( 1304 تا 1320)…………………………………………………………………………………….. 63

           دوره فترت 1320 تا 1332………………………………………………………………………………………….. 66

           محمدرضاشاه (1332 تا 1357)…………………………………………………………………………………….. 69

طبقات اجتماعی در دوره ی پهلوی……………………………………………………………………………………….. 76

           اقشار مسلط……………………………………………………………………………………………………….. 76

           طبقه ی متوسط جدید…………………………………………………………………………………………….. 78

           قشرهای متوسط سنتی…………………………………………………………………………………………… 78

           طبقه ی کارگر……………………………………………………………………………………………………… 78

           طبقات روستایی……………………………………………………………………………………………………. 79

گروه های سیاسی مخالف و فرهنگ سیاسی مقاومت…………………………………………………………………..79

 

سنت های هنری در دوره ی پهلوی دوم………………………………………………………………………………….. 80

–           تئاتر………………………………………………………………………………………………………………… 81

–           ادبیات……………………………………………………………………………………………………………… 82

2-4 تاریخچه ی سینما در ایران (1308 تا 1357)……………………………………………………………………… 83

            دوره اول 1308 تا 1316……………………………………………………………………………………………. 84

–           دوره دوم 1316 تا 1327…………………………………………………………………………………………… 85

–           دوره سوم 1327 تا 1357…………………………………………………………………………………………. 85

سینمای انتقادی……………………………………………………………………………………………………………. 88

مراکز فیلم سازی…………………………………………………………………………………………………………….. 91

استودیوهای فیلم سازی و تهیه کنندگان منفرد………………………………………………………………………….. 91

وزارت فرهنگ و هنر………………………………………………………………………………………………………. 92

تلویزیون ملی ایران……………………………………………………………………………………………………….. 93

کانون پرورش فکری کوکان……………………………………………………………………………………………….. 96

سانسور در سینمای ایران………………………………………………………………………………………………….. 97

3-4    تحلیل جامعه شناختی………………………………………………………………………………………………. 102

کارگردانان سینمای انتقادی دهه ی 1350………………………………………………………………………………. 109

آثار کارگردانان سینمای انتقادی در فاصله ی سالهای 1348 تا 1357 :……………………………………………… 111

           داریوش مهرجویی…………………………………………………………………………………………………. 111

–           ناصر تقوایی……………………………………………………………………………………………………….. 112

–           مسعود کیمیایی…………………………………………………………………………………………………… 113

–           بهرام بیضایی………………………………………………………………………………………………………. 115

–           سهراب شهیدثالث………………………………………………………………………………………………… 115

ب.تحلیل نشانه شناختی………………………………………………………………………………………………………116

1)    نشانه شناسی فیلم «آرامش در حضور دیگران»…………………………………………………………………..116

2)    نشانه شناسی فیلم «پستچی»…………………………………………………………………………………….. 125

3)   نشانه شناسی فیلم «رگبار»………………………………………………………………………………………… 131

4)    نشانه شناسی فیلم گوزنها………………………………………………………………………………………….. 136

5)نشانه شناسی فیلم «طبیعت بیجان»………………………………………………………………………………… 139

فصل پنجم: نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………….. 143

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: